برو اول

از بین بردن خراش های سطوح چوبی

از بین بردن خراش های سطوح چوبی

کمتر کسی پیدا می شود که وسیله یا مبلمان چوبی در منزل نداشته باشد و بعداز مدتی متوجه خراش وخش هایی روی آن نشود . مخصوصا اگر در خانه وروجکی داشته باشید .خوب قبل از اینکه به سراغ یک آدم حرفه ای برای از بین بردن خش ها و یا رنگ کردن آن بروید ، یکی از روش های زیر را امتحان کنید .
اگر یک خش یا خراش خیلی سطحی روی میز ، صندلی و یا هر وسیله ای دارید که هنوز به چوب نرسیده است ، مقدار مساوی آب لیمو ترش را با روغن مایع مخلوط کنید و با یک دستمال تمیز در جهت خراش روی آن بمالید . 
اگر خراش ها عمیق تر هستند از پوست گردو ، بادام  ویا فندق برای پنهان کردن آنها استفاده کنید . پوست را در جهت خراش روی آن بمالید .
 
 

پوست مغزها .از پوست گردو ، بادام و فندق برای پوشاندن  خراش ها روی وسایل چوبی استفاده کنید .آبلیمو و روغن .اگر یک خش یا خراش خیلی سطحی روی وسیله دارید که به چوب نرسیده است .مقدار مساوی آب لیمو ترش را با روغن مایع مخلوط کنید و با یک دستمال تمیز در جهت خراش روی آن بمالید .
 واکس و پولیش کفش . شما می توانید از هر گونه واکسی استفاده کنید از یک فرچه و یا یک تکه پنبه برای این کار استفاده کنید .دانه ها ی قهوه .برای تیره کردن خراش های روشن و یا رنگی که روی سطوح چوبی ایجاد شده است . گوش پاک کن را به مقداری تفاله قهوه آغشته کنید و به آرامی روی سطح مورد نظر بمالید .چند ساعتی صبر کنید و اگر لازم بود عمل را تکرار کنید .
چای کیسه ای . یک عدد چای کیسه ای را در مقدار کمی آب جوش قرار دداده تا خوب رنگ بدهد .پنبه را به چای آغشته کنید و روی خراش ها بمالید سپس بلافاصله با یک دستمال خشک کنید .این عمل را تا زمانی که خراش ها محو شوند تکرار کنید .مداد شمعی . دقیقا مداد شمعی با همان رنگ  را بیابید 
و روی خراش بکشید .
مداد آرایشی . برای خراش های کوچک و سطحی یک مداد آرایشی هم رنگ بیابید و روی خراش بکشید .ید . ید را با یک فرچه مناسب روی سطح بمالید و صبر کنید تا خشک شود ابتدا با یک سایه روشن شروع کنید و سپس لایه های بعدی را بزنید .برای سطوح روشن این ماده را با مقدار مساوی الکل مخلوط کنید .
رنگ نقاشی .یک رنگ تیره تر از سطح مورد نظر را انتخاب کنید و رنگ را که بهتر است روغنی باشد روی خراش ها بزنید.ماژیک .شما با استفاده از ماژیک ها ی دائم می توانید این خراش ها را رنگ کنید .رنگ مناسب را استفاده کنید . از ابزار فروشی ها هم می توانید این ماژیک ها را بخواهید .