برو اول

انگیزه هایی برای کاهش وزن : چند دلیل محکم برای لاغر شدن

انگیزه هایی برای کاهش وزن :  چند دلیل محکم برای لاغر شدن

انگیزه هایی برای کاهش وزن :  چند دلیل محکم برای لاغر شدن 

به نظر نمی آید دلتان بخواهد بیماریهای التهابی بگیرید.
انگیزه برای لاغری : چربی –بخصوص چربی دور شکم – دارای سلول هایی است که مواد پیش التهابی را در بدن شما آزاد می کندوزیرا سیستم ایمنی شما آنقدر مشغول است که وقت مبارزه با دیگر انواع التهاب ها را ندارد. این موضوع باعث افزایش ریسک ابتلا به انواع بیماریهای التهابی چون آرتریت ِ کولیت و درماتیت می گردد.دکتر پاملا پیک نویسنده کتاب بدن برای زندگی یک زن می گوید: اگر شما به طور ژنتیکی  در معرض این بیماریها هستید ِ چاقی شما را در ریسک بالاتری قرار می دهد.لاغر شوید و ببینید که چگونه بسیاری از دردها و بیماریها کم رنگ می شوند.

شما ریسک ابتلا به سرطان را کاهش خواهید داد.
انگیزه لاغری :چاقی  ریسک ابتلا به حداقل 7 نوع سرطان را کاهش می دهد :سینه ، کیسه صفرا ِکلیه ِ گلو ِ رحم ِ لوزالمعده و روده بزرگ . در حقیقت در حالت چاقی احتمال ابتلا به این سرطانها 40 برابر بیشتر از حالت داشن وزن سالم  و مناسب است .

قلب شما قوی تر خواهد بود .

انگیزه لاغری : چربی اضافه اطراف قلب و یا عروق شما گردش خون را دچار مشکل می شود و ریسک حملات قلبی را بالا می برد .به گفته دکتر پیک هر 5 نمره بالا در شاخص توده بدنی احتمال وقوع بیماریهای قلبی عروقی را 30 درصد بالاتر می برد . در حالی که با کاهش وزن جریان خون آسانتر شده و این ریسک پایین می آید.

شما ریسک دیابت را پایین خواهید آورد

انگیزه لاغری : اگر شما رژیم ناسالمی داشته باشید و خیلی خوش شانس باشید ِ مرتب مشغول به ساختین انسولین خواهید بود و سنگین تر و سنگین تر خواهید شد.اما زمانی که دیگر قادر به ساختن انسولین کافی نباشید قند خون شما بالا خواهد رفت و طولانی تر در سیستم خون شما باقی خواهند ماند تا انسولین دریافت کند .در نهایت بدن شما نمی تواند انسولین  کافی تولید کند و باعث ابتلا به دیابت می شود.ولی زمانی که شروع به داشتن رژیم سالم می کنید بار انسولین را کم کرده و ریسک دیابت را پایین می آورید.در ضمن شلوارهای قبلی هم تنتان خواهد شد.!

شما بهتر خواهید خوابید.
انگیزه لاغری : کاهش وزن ، جدیت  آپنه در خواب ( قطع تنفس در خواب ) را کاهش می دهد.پیک می گوید به محض اینکه شما وزن کافی کم کنید شاهد تغییراتیی در تنفس بهتر خواهید بود.( چربی دور شکم ، دیافراگم را به سمت بالا هل می دهد و حجم ریه را کم می کند.)

تخمک گذاری شما بهتر خواهد بود.
انگیزه لاغری : آیا می خواهید مادر شوید؟ زنان با شاخص توده بدنی بین 35 و 40 حدود 23 تا 43 درصد کمتر شانس باردار شدن دارند.نکته مهم و قابل توجه این که داشتن وزن زیاد در دوران حاملگی ریسک بیماری دیابت بارداری و مسمومیت حاملگی را بالا می برد و ریسک ابتلا به بیماریهای قلبی در کودک را نیز بالا می برد .( با توجه به تحقیقی که در انجمن قلب آمریکا انجام شده است ).پیک می گوید تا به وزن سالم نرسیده اید به فکر بارداری نباشید.

شما ممکن است بیشتر عمر کنید.
انگیزه لاغری : به گفته پیک بیشتر محققان  دریافته اند که حدود 30 کیلو اضافه وزن ، 10 سال از عمر شما می کاهد واگر بیشتر از 40 کیلو اضافه داشته باشید این رقم به 14 کیلومی رسد .

کیفیت زندگی شما بهتر خواهد شد .
انگیزه برای لاغر شدن : وزن مناسب نه تنها سالهای زندگی شما روی کره زمین را افزایش می دهد بلکه کمک می کنید تا لذت بیشتری از زندگی ببرید.20 تا 30 کیلو اضافه وزن شمارا از دو دهه زندگی سالم محروم می کند. یعنی دو دهه زندگی با رنج و درد ، نسخه های پزشک ،تنگی نفس به جای دویدن با کودکانتان و لذت بردن از زندگی.

نکته آخر: تمام اعضای بدن مثل واگن های قطار به هم مربوطندو داشتن وزنی مناسب نه تنها به قلب ، مغز و سیستم ایمنی شما کمک می کند بلکه تمام اعضای بدن شما به شما جوایزی اهدا خواهند کرد.