برو اول

با انجام این اعمال در سفر شاداب تر باشید !

با انجام این اعمال در سفر شاداب تر باشید !

خستگی و سفر دو مقوله مرتبط با هم هستند . راه های علمی ثابت شده ای وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا در سفر سر زنده و شاداب باشید و کمتر احساس خستگی کنید .
ارتباط برقرار کنید . 
صحبت کردن با یک همراه  شما را در طول سفر سرحال می کند . مغز را تحریک می کند شما را درگیر می کند و خدا چه می داند شاید راه خوبی برای داشتن لحظه های خوب باشد .فقط حواستان باشد که حوصله طرف مقابل را سر نبرید و یا حواس راننده را پرت نکنید .
فقط نفس بکشید .
تکنیک های تنفس به دو روش در غلبه بر دنیای پر استرس به شما کمک می کند . در طول سفرهای طولانی تنفس به شما کمک می کند آرام باشید و استرس را از شما دور کند و در ضمن تنفس عمیق موجب اکسیژن رسانی بهتر به خون می شود و این عمل هوشیاری و سرزندگی شما را بالا می برد .
یک روش خاص داشته باشید . 
با تکنیک های ساده ماساژ پرانرژی تر باشید و ذهن خود را پاک کنید . در یک حرکت سریع و آسان سعی کنید پوست خود را با انگشت شصت و اشاره به مدت چند دقیقه بگیرید  یا اینکه شقیقه ها را چند دقیقه ماساژ دهید و یا مچ دست را بچرخانید . اگر به این روش ها و آروماتراپی علاقه مندید حتما چند روغن و یا اسانس مخصوص از جمله روغن نعنا ، ریحان ، رزماری ، پرتقال و یا اسطوخودوس به همراه داشته باشید . بو کردن این روغن ها ذهن شمار ا بیدار می کند و اعصاب شما را آرام می نماید .
درست غذا بخورید .
 دور بودن از خانه معمولا برنامه غذایی افراد را بهم می ریزد . ولی بهتر است قبل از سفر برای این منظور برنامه ریزی کنید . مغز ، میوه های تازه ، اسنک های سالم و سبزیجات سالم به همراه داشته باشید . می توانید از پروتئین کم چرب هم استفاده کنید . 

حرکت کنید .

به احتمال زیاد مهم ترین معضل انواع سفر نداشتن قابلیت حرکت  و چسبیدن به صندلیست . شما با انجام این حرکات بدن را فعال تر کنید . برای مثال انگشتان پا را بکشید و رها کنید . زانوها را بالا بیاروید به بدن نزدیک کنید و رها کنید . مچ ها را بچرخانید .با دست شانه مخالف را بگیرید . کمی با محبت بدن خود را ماساژ دهید . با این حرکات گردش خون تحریک شده و باعث راحتی و کشش درست ماهیچه ها می شود .
باور کنید یوگا در ماشین ، هواپیما یا قطار هم ممکن است .اگر یوگا را می شناسید از حرکات مناسب کششی و حرکات مخصوص بالا تنه استفاده کنید . می توانید قبل از سفر چند حرکت کلیدی را از طریق اینترنت یاد بگیرید و در طول سفر اجرا کنید .
تمرکز 
از تنفس ساده کمی فراتر بروید و تمرکز کنید . این تمرکز باعث از بین رفتن استرس و احساس خستگی کمترمی شود .روی تنفس و یا یک محل مورد علاقه تمرکز کنید . ذهن خود را تمیز کنید . در لحظه باشید و نفس بکشید .
آب فراوان بنوشید .
نوشیدن آب باید در اولویت باشد . نوشیدن آب  به خون در حمل اکسیژن  ودیگر مواد غذایی کمک کرده و انرژی را بالا می برد . و از زحمت قلب برای رساندن خون به تمام اعضا میکاهد .پس شما در کنار رساندن آب کافی به بدن نیرومندتر و سرحال تر حس می کنید .
بهداشت خود را در اولویت قرار دهید .
ضد آفتاب را فراموش نکنید . یکی از اتفاقاتی که در سفربرای پوست می افتد خشک شدن بیش از حد است پس یک مرطوب کننده قوی به همراه داشته باشید .شستن و چرب کردن پوست را فراموش نکنید واگر چشمهای شما خیلی ورم کرده اند از یک عدد یخ به عنوان ماسک استفاده کرده و ورم را پایین بیاورید . حتما دستمال مرطوب مخصوص پوست و مخصوص بانوان به همراه داشته باشید .
خود را سرگرم کنید .
از آنجاییکه نمی دانید سفر چه چیزهایی برای شما به ارمغان خواهد آورد شما قبلا برای سرگرم شدن برنامه ریزی کنید .موسیقی مورد نظر را به همراه داشته باشید . دوربین ها را فراموش نکنید . حافظه موبایل را خالی کنید تا جای کافی برای ثبت لحظه ها داشته باشید .کتاب خوب را فراموش نکنید .
خواب 
اگر شما شب قبل را خوب نخوابیده باشید تمام موارد بالا بی اثر خواهند بود . اگر در طول سفر خواب آلود شدید حتما چرت های کوتاه بیست دقیقه ای بزنید . اگر رانندگی می کنید حتما در مکان مناسب اینکار را انجام دهید .
ترجمه و گردآوری : دست سبز