برو اول

تنفس 4-7-8 یک تکنیک عالی برای خواب رفتن

تنفس 4-7-8 یک تکنیک عالی برای خواب رفتن

اگر از بی خوابی رنج می برید یا در خواب رفتن دچار مشکل هستید حتما و حتما این تکنیک را بیاموزید و به دیگران هم توصیه کنید . 
تمرین تنفس 4-7-8 در 60 ثانیه شما را خواب می کند .
این تمرین تنفس ادعا دارد که فقط با دمیدن و باز دمیدن می تواند در عرض 60 ثانیه شما را به خواب ببرد .کمک کننده های خواب از قبیل گوشی ها ، ماسک چشم ، قرص های خواب آور و صدای سفید ( وایت نویز ) همه  دربه خواب رفتن شما کمک می کنند . 
اما گاهی این ها راه حل های موقت و کوتاه مدت هستند .دکتر اندرو ویل ، پزشک فارغ التحصیل هاروارد و متخصص سلامت جامع معتقد است که داشتن یک خواب خوب می تواند به اندازه یک دم و بازدم ، ساده باشد .
بسیاری از مردم در سراسر دنیا از مشکلات بی خوابی و مربوط به آن رنج می برند .
انقلاب دیجیتالی قرن 21 خواب کافی را از بشر گرفته است زیرا بشر باید 24ساعت از هر روز هفته را با دنیای بیرون ( اینترت ) متصل باشد . دکتر ویل بر این باور است که این تکنیک ساده می تواند استرس ، اضطراب و کم خوابی را برطرف کند . او می گوید نفس کشیدن به شدت روی فیزیولوژی و پروسه تفکر تاثیر می گذارد .بطور خیلی ساده با تمرکز روی تنفس و بدون ایجاد هیچ تغییری شما می توانید وارد حالت آرامش (ریلکسیشن ) شوید . 
این تکنیک  ، تمرین تنفس 4-7-8 یا تمرین آرامش نامیده می شود .این تمرین بر اساس پرانایاما که یک تمرین هندی قدیمسیت بنیان نهاده شده است .پرانایاما  به معنی تنظیم تنفس است . ویل این تمرین را یک آرام بخش طبیعی برای سیستم عصبی می داند که بدن را آرام می کند . 
برخی دانشمندان معتقدند این تکنیک می تواند کمک کننده باشد زیرا به خروج سریع دی اکسید کربن کمک میکند .
این تکنیک به شکل حیرت انگیزی ساده است و در هر مکان با پنج حرکت قابل انجام است . این تکنیک را در هر حالتی می توانید انجام دهید ولی پیشنهاد می شود که با پشتی صاف بنشینید . زبان خود را به پشت دندان های بالا بچسبانید و در طول تمرین همانجا نگه دارید . شما هوا را از دهان بیرون خواهید اگر با این حالت مشکل دارید سعی کنید لب ها را گرد کنید .هوای بازدم شما باید صدای هوش بدهد .
دهان خود را ببندید و با دماغ به مدت 4 ثانیه نفس بکشید . ؟( تا 4 بشمارید )
نفس را به مدت 7 شماره نگه دارید . 
تمام هوا را به مدت 8 شماره بیرون دهید . 
این چند حرکت یک تنفس محسوب می شود . حالا این سیکل را سه یا چهار بار دیگر تکرار کنید . 
نگه داشتن هوا به مدت هفت ثانیه بسیار مهم است زیرا باعث می شود ریه ها پر از اکسیژن شده آن را به تمام بدن بفرستند و این پروسه تاثیر آرامبخشی روی بدن دارد .

یادداشت مترجم : این تکنیک بسیار کارآمد است و حتی به حالت دراز کشیده هم میتواند نتیجه بخش باشد . امتحان آن هیچ ضرری ندارد .
منبع : www.medicaldaily.com