برو اول

مادر ، شیردهی و دندانپزشکی

مادر ، شیردهی و دندانپزشکی

دندانپزشکی 

بسیاری از مادران هنگام شیردهی در رفتن به دندانپزشکی و انجام کارهایی از قبیل پرکردن و درمان ریشه و ...مردد هستند .بعضی اوقات به مادران گفته می شود که باید هنگام مصرف آنتی بیوتیک و ضد درد شیر دهی را قطع کنند، و یا باید منتظر بمانند تا اثر بیحسی از بدن آنها کاملا خارج شود .در واقع هرگز نیاز به انجام این اعمال نداریم . 
این رهنمود ها برای مادرانیست که کودکان سالم و کاملی را شیر می دهند .صد البته که کودکانی با مشکلات سلامتی نیاز به مراقبت های ویژه دارند .
مواد بی حسی که معمولا در دندانپزشکی ها استفاده می شوند از قبیل لیدوکایین و مشتقات آن بر شیر مادر بی اثر هستند .بوپی واکایین از کربوکایین و لیدو کایین اثر طولانی تری دارند ، اما به توجه به  دکتر توماس هال نویسنده کتاب دارو ها و شیر مادر هنوز سطح آنها در شیر صفر است .
اگر به مادر والیوم داده شود به محض اینکه بیدار شد می تواند به کودک شیر بدهد .دکتر هال می گوید بعد از یک دوز نیازی به دوشیدن و بیرون ریختن شیر نیست زیرا سطح دارو در شیر مادر بسیار کم است . 
دهانشویه های ضد باکتری نمی تواند مشکلی برای شیر دهی ایجاد کند زیرا جذب آن تقریبا صفر است .
هرگونه عکس برداری لازم ، می تواند انجام شود .زیرا شیر مادر را تحت تاثیر قرار نمی دهد .بلافاصله بعد از عکس برداری مادر می تواند شیر دهد .
موادی که برای سفید کردن دندان استفاده می شوند توسط بافت لثه جذب می شوند وسپس قبل از اینکه به شیر مادر برسند از بین می روند .
منبع : داروها و شیر مادر ،1999، دکتر توماس هال