برو اول

فریز کردن مواد غذایی در قالب های یخ

فریز کردن مواد غذایی در قالب های یخ

حالا دیگر مدتیست که یخچال ها خودشان یخ درست می کنند و قالب های یخ شما احتمالا گوشه کابینت تک و تنها منتظرند شاید باز هم یک روز به سراغشان بروید.از قالب های یخ استفاده های زیاد و مفیدی می شود کرد.پس چرا همین امروز به سراغ قالب ها نرویم .

1. بهترین راه برای نگهداری آب گوشت ومرغ  استفاده از همین قالب هاست .مخصوصا نوعی که در دارد و دیگر نیاز به پوشاندن با کیسه فریزر ندارد .آب گوشت یا مرغ را بعد از اینکه خنک شد داخل قالبها ریخته در فریزر قرار دهید .
2. قهوه را هم می توانید در قالب های یخ فریز کنید و برای آیس کافی که دراین روزهای گرم می چسبد استفاده کنید .کافیست یک یا دو عدد یخ را داخل قهوه بریزید و نوش جان کنید.بزودی دستور تهیه بهترین آیس کافی را در بخش نوشیدنیها خواهیم داشت .
3. سس پستو برای نگهداری و فریز شدن در این قالب ها مناسب است .
4. آب لیمو ترش .بسیاری ازدستورها فقط مقدار کمی آب لیمو ترش نیاز دارند .شما با فریز کردن آب لیمو می توانید به راحتی همیشه آب لیمو ترش داشته باشید .
5. و اما روشی که من عاشقش هستم .نگهداری سبزیجات معطر در روغن زیتون و فریز کردن آنها درقالب یخ .
6. پیاز سرخ کرده .شاید این کار کمی تنبلانه !!! به نظر برسد ولی در مواقعی که عجله دارید بسیار کمک کننده خواهد بود.
7. خیلی وقت ها بعضی از دستورها ، فقط سفیده ها یا زرده هارا لازم دارند .در این مواقع می توانید باقیمانده را فریز کنید .برای فریز کردن زرده باید زرده را با یک قاشق چایخوری شکر مخلوط کرد تا در جریان فریز شدن پروتئین آن حفظ شود.ولی سفیده به همان شکل فریز می شود فقط هنگام یخ زدایی خاصیت پف کردنش را کمی از دست خواهد داد.
8. پوست لیمو ترش و یا پرتقال برای خوشمزه کردن دسرها و کیک ها و غذا های شما می تواند در این قالب ها نگهداری شود.
9. نگران خراب شدن زنجفیل در یخچال هستید .بلافاصله آن را رنده کرده و در قالب یخ بریزید.
10. پوره کدو حلوایی یا دیگر پوره ها هم برای مدت کوتاهی در فریز قابل نگه داری هستند .
11. شما می توانید تکه های میوه را هم در این قالبها فریز کنید و به هنگام تهیه اسموتی ها و نوشیدنی ها بلافاصله از آنها استفاده کنید .یا میوه هایی را که برای مدت کمی در بازار هستند فریز کنید .من توت فرنگیها را به همین روش فریز می کنم.