برو اول

آیا حمل تلفن موبایل برای جنین مادر باردار خطر دارد ؟

آیا حمل تلفن موبایل برای جنین مادر باردار خطر دارد ؟

آیا حمل تلفن موبایل برای جنین مادر باردار خطر دارد ؟

محققان می گویند : بله ولی هنوز شواهد بالقوه قطعی نیستند.

نویسنده الن موزس

یک تحقیق جدید بیان می کند : صدای زنگ موبایلی که یک مادر باردار به همراه دارد ممکن است  چرخه خواب و بیداری جنین را بهم بزند .
این یافته نتیجه مطالعه کوچکیست که عکس العمل جنین را به صدای تکرار شونده زنگ موبایل و بیپ ها بین 24 دانشجوی تخصص که باردار هم بوده اند تعقیب کرده است .
دکتر بوریس پتروکوسکی ، پروفسور زنان ، و رییس یک مرکز پزشکی در نیویورک  که در این تحقیق همکاری می کند می گوید : " ما می خواهیم بدانیم این ابزار چه کاری می توانند با جنین بکنند ."
چیزی که ما دقیقا به آن دریافته ایم این است که اگر شما یک جنین در یک رحم باشید و سرهر ساعت کسی شما از خواب بیدار کند ، شما موجود خوشحالی نخواهید بود .صدا و حتی لرزه ها ی موبایل رفلکس از جا پریدن ایجاد می کند که این مسئله چرخه طبیعی خواب را مختل می کند .
چیزی که در این مطالعه مشخص نیست اینست که آیا از جا پریدن های مدام اثری روی سلامتی جنین و یا عواقب بارداری دارند یا نه ؟؟؟
این تحقیق نشان داده است که زنان بارداری که دانشجوی تخصص هستند بیشتر از دیگران دچار اختلالات بارداری از قبیل تولد کودک نارس ، فشارخون بالا و جنین کم وزن هستند .این افراد به خاطر طبیعت شغلی که دارند معمولا موبایل و پیجررا  به مدت و خیلی نزدیک به بدن  به همراه دارند .
پتروکوسکی می گوید ما نمی توانیم بگوییم که ریسک حاملگی با داشتن موبایل بالاتر می رود ولی مطمئنیم که چرخه خواب و بیداری جنین آسیب می بیند.
با وجوداینکه هنوز شواهد قطعی از تاثیرات موبایل بر رشد و سلامت جنین وجود ندارد شرط احتیاط این است که مادر باردار تا حد امکان از اینگونه ابزار دور باشد .