برو اول

استفاده از ماست به جای خامه ترش

 استفاده از ماست به جای خامه ترش

آیا در دستور کیک یا کوکی که پیدا کرده اید و دلتان می خواهد درست کنید به خامه ترش برخورده اید و خامه ترش در دسترس شما نیست .اصلا نگران نباشید شما می توانید به آسانی ماست را جایگزین آن کنید .ماست و خامه ترش جایگزین های مناسبی برای هم هستند . 
وقتی تصمیم گرفتید که ماست یا خامه ترش را به شکل پخته یا نپخته جایگزین هم کنید بهتر است موارد زیر را هم به یاد داشته باشید:

  • در جایگزینی ماست و خامه ترش از همان اندازه یا پیمانه استفاده می کنیم .یعنی به جای یک پیمانه خامه ترش یک پیمانه ماست .
  • بهتر است از ماست کامل یونانی استفاده کنید .این ماست از لحاظ طعم و بافت به خامه ترش بسیار نزدیک است .زمانی که از ماست معمولی به جای خامه ترش استفاده می کنید .شاید لازم باشد که مقداری از آب ماست را بگیرید ولی در مورد ماست یونانی این کار لازم نیست .
  • از ماست های کم چرب و بدون چربی استفاده نکنید ..ماست های بدون چربی دارای مواد نگهدارنده و غلظت دهنده های بیشتر هستند که باعث ایجاد تفاوت زیادی با خامه ترش می شود .اگر در تهیه یک غذا از ماست کم چرب استفاده می کنید به خاطر داشته باشید که چربی ، آرد یا نشاسته  بیشتری در جای دیگر به دستور اضافه کنید .
  • زمان پختن یا جوشاندن ماست دقت کنید .از آنجاییکه چربی ماست از خامه کم ترست ، اگر در سس ها ماست را جایگزین می کنید دقت داشته باشید که نبرد .یا دما را خیلی پایین بیاورید یا اینکه ماست را در اواخر پخت اضافه کنید .
  • تفاوت در طعم و بافت : مواذ غذایی پخته شده با خامه بسیار ترد تر از مواد غذایی پخته شده با ماست هستند .