برو اول

اهمیت مادر بودن

اهمیت مادر بودن

مسئولیت های یک زن به عنوان مادر در قبال خانواده اش 

مادری یکی از زیباترین تجربیاتی است که یک زن می تواند در تمام طول زندگی داشته باشد .این مسئولیت در عین حال سخت ترین و پر استرس ترین کارهاست .به طور کلی یک زن وظایف زیادی دارد که باید به عهده بگیرد.
زندگی یک زن در جریان مادر بودن 

زندگی زنان چند وجهی است .بر عکس مردان زنان باید جنبه های مختلف زندگی را کنترل کنند.بسیاری براین باورند که زنان باید به عنوان زن نقش های مختلفی را در خانواده ، محیط کار ، تجارت ، تحصیل ، سلامتی ، زیبائی اندام و تربیت کودکان ایفا کند . از طرف پروردگار نیرویی به زنان عطا شده است که آنها را قادر می سازد از پس تمام امور برآیند .

نقش های مختلف زن 

مادر بنیاد خانواده است . معمولابه نظر می رسد اولین نقش زن مهیا کردن یک خانه برای همسر باشد .خانه ای که باید تبدیل به آشیانه ای امن و آرام برای رشد و تربیت فرزندان شود .مادر باید کمک کند کودکان شخصیت خود را بشناسند و استعدادهای خود را کشف کنند .سپس آنها را به سمت دنیا هدایت کند تا به عنوان فردی مستقل زندگی کنند.

نقش مادر در قبال فرزندان 

مادر همه چیز فرزندانش است .رابطه مادر و فرزندان روی یک عشق و توجه بدون قید و شرط بنا شده است .زیرا مادر شدن به معنای حمایت از فرزندان در هر حالتیست حتی اگرانها راهی را بروند که باب میل مادر نباشد .نقش مادر در سلامت ، تحصیل و انسان بودن فرزند بسیار مهم است .

مادر به عنوان معلم بچه ها

مادر به طور ناخوداگاه از تمام مسئولیت های خود آگاه است .او همیشه می خواهد بهترین باشد .او باید سخت تلاش کند تا بچه های خوبی تربیت کند. مادر وظیفه دارد از کودکی احساسات کودک را پرورش دهد .او بهتر است با توجه به سن کودک روش های مختلف تربیتی را به کار بگیرد .به کودک بیاموزد که دروغ نگوید و حس مهربانی و دلسوزی کودک را پرورش دهد.و هزاران چیز دیگر که باید برای انسان بودن به کودک بیاموزد ..

نقش مادر وقتی کودک بیمار است 

زندگی کودک  مخصوصا در دوران نوزادی و کودکی به شکل عجیبی به مادر بستگی دارد .نقش مادر حفاطت از بچه در برابر بیماریها و مراقبت از او به هنگام بیماریست . او باید کمک کند تا کودک هر چه زودتر به زندگی نرمال باز گردد.

نقش مادر در تغذیه کودک 

در نیای امروزی فست فودها ، اسنک ها ، خوراکی های بسته بندی و نوشیدنی ها یک مشکل بزرگ در تربیت تغذیه کودک محسوب می شوند .مادر وظیفه دارد به این موارد آگاه باشد و آنها را به کودک آموزش دهد . نحوه تغذیه کودک در دوران کودکی شکل می گیرد.پس مادر باید غذاهای سالم و نیروبخش آماده کند تا فرزندانی سالم داشته باشد . 

مادر به عنوان الگو 

بچه ها مثل گربه ها مقلدند .هرآنچه را که می بینند تقلید می کنند .مثلا اگر شما دیرمیخوابید و دیر بیدار می شوید انتطار نداشته باشید که کودک سحرخیزی داشته باشید .به بچه ها یاد بدهید که به دیگران کمک کنند آنها قدم های شما را دنبال می کنندو همیشه شما را به عنوان مدل و الگو می بینند. 
درجایی خواندم که بهتر است والدین برای تربیت کودکان کاری انجام ندهند .چون آنها تربیت نمی شوند .آنها فقط شما را تقلید می کنند .پس ابتدا به تربیت و اصلاح خود بپردازید .
ادامه دارد.....