برو اول

10 استفاده جالب از سرکه سیب در خانه

10 استفاده جالب از سرکه سیب در خانه

با تشکر از اولین کسی به کشف سرکه سیب و استفاده های مختلف از آن پرداخت .اینجا به چند مورد استفاده جالب از سرکه سیب در خانه اشاره می کنیم .

دستگیری حشرات !!!

حدود 2 سانت یا بیشتر از سرکه را داخل یک بطری بریزید تا حشرات را جذب کند .حشرات خودشان را داخل بطری خواهند انداخت .

علف هرز کش

برای درست کردن اسپری غیر سمی علف کش حدود 4 لیتر سرکه سیب را با نصف پیمانه نمک و یک قاشق غذاخوری صابون مایع مخلوط کنیداین مایع اسیدی رطوبت گیاه را می گیرد و آن را می کشد.( مخصوصا زیر نور افتاب ) .این علف کش انتخابی عمل نمی کند پس هر گیاهی را ممکن است از بین ببرد .پس در اسپری کردن دقت کنید .

انرژی زای طبیعی

2 قاشق سرکه سیب را به یک لیوان آب اضافه کنید و به عنوان یک انرژی زای طبیعی بنوشید. برای خوشمزه تر کردن نوشیدنی می توانید به آن عسل ، زنجبیل و یا میوه تازه اضافه  کنید .

درمان شوره سر

سرکه سیب با کشتن قارچ هایی که باعث شوره می شوند آن را از بین می برد . سرکه سیب ضد التهاب و آنتی باکتریال است .و به اندازه مواد شیمیایی به موها صدمه نمی زند .شما می توانید مقدار مساوی سرکه سیب و آب را هفته ای یکبار روی پوست سر ماساژدهید واگر شوره سر شما زیاد است دفعات استفاده را زیاد کنید .

متابولیسم شکر 

تحقیقات نشان داده است که افزودن سرکه سیب به رژیم غذایی قند خون شما را افزایش می دهد و سطوح گلوکزناشتا و بعد از غذا را پایین می آورد .اسید اسیتیک مانع فعالیت آنزیم های هضم کربوهیدرات ها می شود و کمک می کند تا بعضی شکرها و نشاسته ها بدون هضم شدن از روده عبور کنند و می تواند به تنظیم وزن کمک کند .سعی کنید حداقل 2 قاشق غذاخوری را در آب یا غذاها میل کنید .

براق کردن موها

موهایتان را با آب و سرکه سیب بشویید و براق کننده ها را کنار بگذارید .نصف پیمانه سرکه سیب را با 100 میلی لیتر آب مخلوط کنید .( اگر موهای شما خشک است کمتر و اگر چرب است بیشتر )و بعد از شامپو کردن روی موهای خود بریزید.چند دقیقه صبر کنید و بعد آبکشی کنید . به محض اینکه موهای شما خشک شد بوی سرکه ناپدید می شود .

باز کردن سینوس

احساس می کنید کمی سینوس های شما بسته شده است ؟ سرکه سیب می تواند التهاب را کم کرده و باکتری را بکشد و اسیدیته زیاد راه های تنفسی را باز می کند .روزی دوبار 2 قاشق غذاخوری را در آب گرم بریزد و بنوشید.می توانید کمی هم عسل به آن اضافه کنید . همچنین می توانید مقادیر مساوی از آب و سرکه سیب را روی گاز بجوشانید .حرارت را خاموش کنید ، چشم هایتان را ببندید و چند دقیقه بخور کنید .

درمان ضد خارش

برای درمان خارش جای نیش پشه و یا احساس خارش به دلایل دیگر استفاده کمی سرکه سیب می تواند کافی باشد .

از بین برنده بوی بد دهان و سفید کننده دندان

 از سرکه سیب به عنوان دهان شویه استفده کنید .دو واحد آب را با یک واحد سرکه سیب مخلوط کنید و تقریبا یک دقیقه آن را در دهان چرخانده و قرقره کنید ..

درمان گلو درد

یک چهارم پیمانه آب را با یک چهارم پیمانه سرکه مخلوط کنید و در انتهای گلو قرقره کنید تا باکتری ها را کشته و التهاب را کاهش دهد .کمی عسل و فلفل  قرمز هم می توانید به این مایع اضافه کنید .