برو اول

آموزش سبز کردن جوانه در شیشه !

آموزش سبز کردن جوانه در شیشه !

سبز کردن جوانه در خونه هم لذت بخشه هم مطمئن اگر راه و روشش را درست بلد باشیم و جوانه های ترو تازه ای سبز کنیم که بو هم نگیرند و خیلی زود هم سبز شوند .من راه جدیدی پیدا کردم و بلافاصله اجرا کردم و نتیجه فوق العاده بود .پس باید هر چه سریع تر با شما عزیزانم هم قسمت کنم . فکر نمی کنم لازم باشه راجع به فواید جوانه ها و مواد مغذی آنها صحبت کنیم .فقط یک نکته را یادآوری می کنم که مطمئن ترین راه برای مصرف جوانه ها در سوپ و سالاد ، بخار پز کردن آنها قبل از استفاده و یا پختن آنهاست .زیرا در حین جوانه زدن احتمال رشد باکتری وجود دارد .

طرز تهیه جوانه ماش یا هر دانه دیگری در شیشه 

2 قاشق غذاخوری ماش را خوب بشویید .ماش های خراب و یا شکسته را جدا کنید و داخل یک کاسه بریزید و اجازه دهید تا 8 ساعت خیس بخورد .بعد از 8 ساعت ماش ها را که کمی هم باد کرده اند داخل یک آبکش بریزید و خوب بشویید .حالا ماش ها را داخل یک  شیشه یک لیتری تمیز بریزید و در شیشه را با یک پارچه توری ببندید . ( من از گاز استریل استفاده کردم ) 

هر4 یا 6 ساعت شیشه را پراز آب کنید وخوب  تکان دهید و آب را خالی کنید .دقت داشته باشید که آب شیشه کاملا تخلیه شود. می توانید شیشه را به شکل کج داخل یک کاسه یا یک بشقاب قرار دهید .هدف از اینکار خیس ماندن و خشک نشدن ماش هاست . لازم نیست شیشه شما در معرض آفتاب باشد .

این کار ممکن است خیلی سخت به نظر برسد ولی واقعا آسان است و نتیجه بسیار لذت بخش . به شکل حیرت انگیزی در عرض دو روز شما یک شیشه پر از جوانه خواهید داشت . باز جوانه ها را خوب بشویید و اجازه بدهید خشک بشوند .یا در وسیله های مخصوص آبگیری سبزی و کاهو بریزید تا آب اضافی آنها گرفته شود .سپس در ظرف مناسبی در یخچال قرار دهید .
اگر هم مایل باشید و در دسترس داشته باشید می توانید ابزار جوانه سبز کردن مثل شیشه با در سوراخ دار را تهیه فرمایید .