برو اول

آرام کردن کودک بیش فعال !!!

آرام کردن کودک بیش فعال !!!

داشتن نوزاد و یا نوپای بیش فعال می تواند برای والدین و اطرافیان بسیار سخت بوده و نیاز به فداکاری زیادی داشته باشد . عوامل زیادی باعث می شوند تا کودک خیلی حرکت کند مانند خسته بودن نیاز به توجه و غیره ... . درست یک لحظه بعد از زمانی که  کودکان بیش فعال آرام و ساکت به نظر می رسند ، می توانند به موجوداتی کاملا غیر قابل کنترل تبدیل شوند که آرام کردنشان بسیار سخت و غیر ممکن شود.
اگر شما هم همین مشکل را دارید خوب است بدانید که راه هایی برای آرام کردن این کودکان وجود دارد . برخی از این راه ها از این قرارند :

  • اولین راه برای  مطمئن شدن از اینکه کودک بیش فعال باقی نمی ماند مطمئن شدن از خواب کافی کودک است .درست است که به نظر می رسد این کودکان خواب کافی دارند اما کودکان خیلی فعال هم همین گونه رفتار می کنند .اگر کودک شما زیر یک سال دارد باید 10 تا 11 ساعت خواب داشته باشد و خواب نیمروز هم برای او لازم است .
  • یک راه دیگر برای آرام کردن کودک بیش فعال حمام کردن او با آب گرم است .از صابون اسطوخودوس که برای پوست حساس کودک مناسب است استفاده کنید .اجازه بدهید تا کودک مدتی در آب گرم بازی کند .این کار ماهیچه های کودک را آسوده می کند و تاثیر آرام بخشی دارد .
  • کودکان به هر نوع موسیقی واکنش نشان می دهند .راه دیگر برای آرام کردن کودک خواندن آهنگ های آرام برای او و یا پخش اینگونه آهنگ هاست .موسیقی بلند کودک را بیشتر هیجان زده می کند و اثر مثبتی بر روی حرکات بیش فعالی کودک ندارد .
  • یک راه دیگر برای آرام کردن کودک بیش فعال راندن کودک در کالسکه است . تکان های کالسکه نه تنها کودک را آرام می کند بلکه می تواند کودک را بخواباند . ( شما حتی می توانید کالسکه را در خانه نیز برانید. )
  • یک راه فوق العاده دیگر استفاده از صندلی هاییست که حرکت می کنند و مثل تاب تکان می خورند .باز هم این تکان ها کودک را آرام می کنند .به محض اینکه کودک خواب آلوده شد اورا به تختش منتقل کنید .
  • اگر هیچ کدام از این روش ها موثر نبود با پزشک کودک در مورد تغییر لازم در رژیم غذایی او صحبت کنید .شاید با تغییر در رژیم غذایی بتوانید او را آرام تر و آسوده تر کنید .
  • و نکته آخر اینکه تا می توانید کودک را در آغوش بگیرید و با آرامش تمام او را ببوسید .به این طریق آرامش خود را به کودک منتقل می کنید .تحقیقات جدید نشان می دهند که بوسیدن کودک در آرام کردن و از بین بردن استرس او نقش به سزایی دارد .