برو اول

نقش اسباب بازی های صدا دار در یادگیری کودکان

نقش اسباب بازی های  صدا دار در یادگیری کودکان

همه می دانیم که اولین راه شناخت کودک از دنیا بازیست .اکثروالدین برای بالا بردن سطح یادگیری کودک اسباب بازی های مختلفی را در اختیار کودکان قرار می دهند . اسباب بازیهای چشمک زن ، آواز خوان وصدا دار که در قفسه های اسباب بازی فروشی ها به انتظار شما نشسته اند بسیار زیبا و البته آموزنده به نظر می رسند اماممکن است این اسباب بازی ها برای کودک شما خیلی هم آموزنده نباشند .
دانشمندان در مطالعه اخیری در دانشگاه هنک کنگ  که روی کودکان 8 تا 10 ماهه انجام شده است  دریافته اند که اگر شما از محرک های مختلفی از قبیل صدا ، لمس کردن و دیدن برای آموزش اصول استفاده کنید این محرک ها باید همگن و به هم مربوط باشند . به بیان دیگر صدا و تصویر باید هماهنگ باشند ، مانند صدای خنده و تصویر لبخند .در غیر این صورت کودک با دریافت پیام های پیچیده گمراه می شود .
پس لازم نیست که اسباب بازیهای سوت زن و زنگ دار را دور بریزید .آموزش کودک با استفاده از محرک های مختلف می تواند شانس یادگیری او را بالا ببرد. تعداد محرک هایی که اسباب بازی دارد خیلی مهم نیست مهمتر از آن اینست که تمام این محرک ها به یک پیام واحد اشاره کنند . دکتر چیا هویی سرپرست مطالعات نوزادان در دانشگاه هنگ کنگ می گوید : چیزی که ما ثابت کردیم اینست که بیشتر به معنای بهتر نیست . شما باید بدانید که صدا و تصویر به هم مربوطند یا نه ؟
او معتقد است که تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است .اما اگر ما بدانیم که چگونه با تحریک بینایی ، شنوایی ، زبانی و دیگر حس ها توجه را به سمت یک رفتار مشخص جلب کنیم کمک شایانی به یادگیری کودکان کرده ایم .
منبع : parents.com
ترجمه : دست سبز