برو اول

خامه تثبیت شده

خامه تثبیت شده

برای داشتن خامه ای که بتوان براحتی از آن برای تزیین استفاده کرد و نگران بد شکل شدن و یا آب شدن سریع آن هم نبود یک روش خیلی خوب وجود دارد .تمام مراحل زیر را انجام دهید و با خامه بدست آمده یک تزیین عالی داشته باشید .

مواد لازم 

  • پودر ژلاتین یک دوم قاشق چایخوری + یک قاشق غذاخوری آب 
  • خامه قنادی ( مخصوص تزیین که می توانید از قنادی ها و یا فروشگاه  لوازم قنادی تهیه کنید .) یک پیمانه 
  • پودر شکر 2 قاشق غذاخوری 

طرز تهیه 

پودر ژلاتین را در یک قاشق غذاخوری یا کمی بیشتر آب حل کنید و ظرف را به مدت 5 ثانیه داخل مایکروفر قرار دهید تا پودر کاملا در آب شفاف شود .حالا مایع را داخل خامه ریخته ، پودر شکر را هم اضافه کنید و خامه را بزنید تا فرم بگیرد .
برای تزیین این کیک  (که کیک تولد خودم بود ) من از پودر خامه ( کرم شانتی ) استفاده کردم .طبق دستور باید پودر خامه را با یک لیوان شیر سرد بزنیم .من از سه چهارم لیوان شیراستفاده کردم تا خامه غلیظ تری داشته باشم و بعد از کمی زدن خامه ژلاتین حل شده در آب را هم اضافه کردم و خامه را خوب هم زدم تا فرم بگیرد .بعد خامه را داخل قیف های مخصوص تزیین ریختم و داخل قیف ها هم چند قطره رنگ خوراکی اضافه کردم و روی کیک را شکوفه زدم .البته چون معمولا آخر شب نوبت تزیینه خیلی هم با حوصله اینکار را نکردم .

نکته 1: قبل از تزیین کیک حتما یکبار روی کیک را خامه کشی کنید ( می توانید یک لایه خیلی نازک روی کیک بکشید .)و کیک را داخل یخچال قرار دهید تا کمی خامه خودش را بگیرد .در این فاصله خامه زده شده را هم در یخچال محافظت کنید تا شکل خود را از دست ندهد .

نکته 2 : برای چند رنگ شدن و یا حالت رنگین کمان گرفتن خامه من داخل قیف قبلی که خامه صورتی درست کردم کمی خامه با رنگ سبز ریختم .