برو اول

تو مادر خوبی هستی !

تو مادر خوبی هستی !

آهای مادری که وقتی داری لباست را عوض می کنی یک بچه کوچولو ازت آویزونه و فقط دو دقیقه زمان برای دوش گرفتن داری .شمایی که پشت میزنشستید و در حال جنگ و مبارزه سر انجام تکالیف فرزندتان هستید .و در نهایت آخر شب خسته از اینکه فردا قراه همه اینها را تکرار کنید به رختخواب می روید .
شما کار مهمی انجام می دهید .
تکرار می کنم کار شما بسیار مهم و ارزنده است .
بچه گریه می کند و شما هر کاری که از دستتان بر می آید انجام می دهید تا او را ساکت کنید .می خندید ، شکلک در می آورید ، شیر می دهید ، زیرش را عوض می کنید ، ولی او ساکت نمی شود .حالا با خودتان فکر می کنید اگر مادر خوبی بودید اکنون فرزند شما در حال لبخند زدن و خندیدن بود .اما مطمئن باشید که شما کار درستی انجام می دهید .شما خودتان ، زمانتان و انرژیتان را برای شادی و پرورش کودک اختصاص داده اید و این قابل تقدیر است .
وقتی روزهایی پر از تشنج و داد و فریاد و جنگ و دعوا را با پسر سه ساله خود به یاد می آورید خیلی هم انجام یک کار قابل تقدیر ممکن به نظر نمی رسد .
شما غذای مورد علاقه بچه ها را می پزید در حالی که بچه ها آن را نمی پسندند . از بچه ها می خواهید که اسباب بازی ها یشان را جمع کنند ولی باز هم کسی صدای شما را نمی شنود .می خواهید کارهای خودتان را انجام دهید ولی بچه ها زیر دست و پای شما وول می خورند . وقت انجام دادن تکالیف فرا رسیده است ولی دریغ از ذره ای تمرکز و حواس جمع ....دلتان می خواهد گریه کنید .خیلی خسته اید چون شما در حال انجام یک کار بزرگ هستید .
شما مادرانی که بچه مدرسه ای دارید .تمام روز در حال تربیت فرزندتان هستید باید به کودک بیاموزید که خوب را از بد تشخیص بدهد مهارت های اجتماعی ، دوستی و صداقت را بیاموزد .شما هم کار بزرگی انجام می دهید .هر روز فرزند را در جامعه واقعی رها می کنید و چاره ای جز دعا کردن برای او ندارید .دعا می کنید که دست به انتخاب های درست بزند .مهربان باشد .به دیگران احترام بگذارد .بخشنده باشد و.....
هیچ کدام از ما کامل نیستیم .ما تمام سعی مان را می کنیم .ولی ما هم خطا می کنیم و گاهی سر فرزندمان داد می زنیم گاهی بچه ها بیش از حد تلویزیون تماشا می کنند .گاهی برایشان هله هوله می خریم . گاهی احساس عجز و ناتوانی می کنیم .
مهم ترین چیز اینست که کودکان شما می دانند شما عاشق آنها هستید. شما تمام سعی خود را برای تربیت کودکانی شاد و موفق می کنید .شما مادر خوبی هستید .مخصوصا اگر قبل از خواب رفتار روز خود را نقد می کنید . اگر از داد های خود نارحت می شوید اگر دلتان می خواهد مادر مهربان تری باشید باید بدانید که شما مادر خوبی هستید و کار بزرگی را انجام می دهید .خوشحال باشید تا کارتان را خوب انجام دهید .

نویسنده : یک مادر