برو اول

با رعایت این سه نکته سیستم ایمنی خود را قوی کنید .

با رعایت این سه نکته سیستم ایمنی خود را قوی کنید .

3 نکته روزانه برای تقویت سیتم ایمنی بدن 
مطمئنا شما هم می دانید که برای سالم بودن باید تغذیه صحیح و سالمی داشته باشید .اما اکنون دانشمندان رژیم های خاصی را برای بالا بردن سیستم ایمنی پیشنهاد می کنند .با آمدن فصل سرما خوردگی و آنفولانزا رعایت این 3 مورد بسیار کمک کننده خواهد بود . این سه مورد را اجرا کنید و شاهد تقویت چشم گیر سیستم ایمنی خود شوید .

1.ویتامین D کافی دریافت کنید .

مصرف ویتامین  D کافی مشکلات سلامتی شما از سرماخوردگی تا سرطان را کاهش می دهد .بدن شما به شکل طبیعی از نور خورشید ویتامین د می سازد .شما همچنین می توانید این ویتامین را از ماهی های چرب و شیر هم بگیرید. گاهی هم لازم است تا از مکمل های این ویتامین استفاده کرد .تحقیق جدیدی که در امریکا در مجله تغذیه کلینیکال انجام شده است حاکی از اینست که دریافت این مکمل به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند .مطالعه ای که روی 300 کودک ژاپنی انجام شده است نشان می دهد، کودکانی که روزانه مکمل دریافت کرده اند 40 درصد کمتر از دیگران ویروس آنفولانزای معمولی می گیرند .مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که این ماده کمک می کند تا سلول های ایمنی ، باکتری و ویروس عامل بیماری را تشخیص داده و از بین ببرند .

2.هر روز یک دوز فیبر حل شدنی دریافت کنید .

با توجه به مطالعه ای که در ژورنال مغز ، رفتار و ایمنی انجام شده است ، موش هایی که که این ماده غذایی را به مدت 6 هفته دریافت می کردند درنصف مدت  زمانی که دیگر موش ها بهبود یافتند بر بیماری غلبه کردند .  به گفته دکتر شری از دانشگاه میشیگان  ، فیبر حل شدنی - موجود در مرکبات ، سیب ، هویج ، لوبیا و جو - به مبارزه علیه عفونت ها کمک می کند .فیبر های حل نشدنی موجود در گندم ، غلات کامل ، مغزها و سبزیجات برگ سبز هم برای سلامتی مهم هستند ولی به اندازه گروه اول روی سیستم ایمنی تاثیری ندارند . حتما روزی 25 تا 38 گرم فیبر دریافت کنید و دقت داشته باشید که از نوع فیبر اول هم باشد .

3. لاغر بمانید .

با توجه به یک مطالعه 6 ماهه در دانشگاه تافتز، سیستم ایمنی بزرگسالان دارای اضافه وزن که کالری دریافتی خود را به یک سوم رسانده اند بیش از 50 درصد تقویت شده است  .( افرادی که فقط 10 درصد از کالری دریافتی را کاهش داده اند پیشرفت کمی داشته اند .) پروفسور سیمین میدانی متخصص ایمونولوژی دانشگاه تافتز بیان می کند محدود کردن کالری ها سطح موادی را که باعث پایین آوردن سیستم ایمنی می شود در بدن کم می کند.  محدود کردن کالری حتی در افرادی که وزن نرمال دارند هم نتیجه می دهد . میدانی می گوید : سعی کنید وزن بدن را ایده آل نگه دارید ، زیرا خوردن بیشتر از حدی که به آن لازم دارید ، سیستم ایمنی را ضعیف می کند .و به یاد داشته باشید وقتی مقدار مواد غذایی را کاهش می دهید باید کیفیت مواد دریافتی را بالاتر ببرید .سعی کنید سبزیجات و میوه جات بیشتری بخورید .از پروتیین بدون چربی مثل ماهی ، مرغ و لبنیات کم چرب استفاده کنید .

 نویسنده : امیلی سون - مجله eating well 
ترجمه : دست سبز