برو اول

6 ماده غذایی که متابولیسم را افزایش می دهند.

6 ماده غذایی که متابولیسم را افزایش می دهند.

متابولیسم خود را بالا ببرید .


بله حقیقت دارد.بعضی مداد غذایی اثر ترموژنیک( گرما زایی در بدن )  زیادی دارند و زمانی که شما آنها را می جوید در واقع در حال از دست دادن کالری هستید.برخی دیگر داری ترکیباتی هستند که آتش متابولیسم را تندتر می کنند. متابولیسم خود را با این غذاها بالا ببرید. 

غلات کامل
زمانی که شما از غلات کامل مخصوصا انواعی که داری فیبر هم هستند از قبیل برنج قهوه ای و جو دوسر استفاده می کنید بدن شما دو برابر حالت معمول انرژی می سوزاند.

پروتیین 
پروتیین اثر گرما زایی زیادی در بدن دارد. شما تقریبا 30 درصد کالری های موجود درغذا را برای هضم و گوارش ان می سوزانید.(یعنی تقریبا یک سینه مرغ با 300 کالری به 90 کالری برای سوختن نیاز دارد.)

محصولات لبنی کم چرب
این محصولات با داشتن کلسیم و ویتامین d به حفظ  و ساختن ماهیچه ها کمک می کنند و برای قوی کردن متابولیسم ضروری هستند.

چای سبز
مجله تغذیه بالینی گزارش داده است که که نوشیدن 4 فنجان چای سبز در روز کمک می کند تا افراد بیش از دو نیم کیلو در عرض 8 هفته از دست بدهند.ماده موجود در چای سبز سرعت متابولیسم را افزایش می دهد.برای اینکه بتوانید مقدار زیادی از این چای بنوشید می توانید همیشه در یخچال یک پارچ آیس تی (چای یخ ) داشته باشید .

عدس
یک پیمانه عدس حاوی 35 درصد از آهن مورد نیاز بدن ماست .محققان می گویند وقتی بدن ما یک ماده مغذی کم دا شته باشد متابولیسم کند خواهد شد زیرا بدن مواد لازم را دریافت نمی کند تا کارکرد موثری داشته باشد.

فلفل تند 
ماده ای که در فلفل طعم تندی به آن می دهد بدن شما را گرم کرده و باعث می شود شما کالری بیشتر بسوزانید.شما می توانید فلفل را به صورت خام پخته تازه یا خشک استفاده کنید و تا جایی که می توانید به سوپ ها تخم مرغ و گوشت فلفل اضافه کنید.

نکته :تمام این مطالب برگرفته و ترجمه از مجله هلس( سلامت ) می باشند  .