برو اول

10 دلیل برای داشتن رژیم غذایی پرچرب

10 دلیل برای داشتن رژیم غذایی پرچرب

دهه ها ست که ما برای داشتن رژیم غذایی کم چرب جهت لاغر شدن آموزش می بینیم و سال هاست که در مورد مضرات چربی می شنویم . اما اخیرا مطالعات فراوانی که انجام شده است و بسیاری از دانشمندان نظریه ای کاملا متفاوت را مطرح کرده اند حاکی از اینکه چربی خیلی هم بد نیست حداقل نه به اندازه کربو هیدرات ها بخصوص شکر .در واقع یک رژیم پر چرب بهترین اتفاقی است که می تواند برای شما یبافتد مخصوصا اگر با کربوهیدرات کم همراه باشد . در این مطلب 10 دلیل قانع کننده برای این مسئله ذکر می شود . رژیم پر چرب ...

التهاب را کاهش می دهد .
اولین چیزی که باید در مورد چربی ها دانست اینست که چربی ها به شکل یکسان تولید نمی شوند . همانطور که بعضی چربی ها برای بدن و سلامتی مفید هستند برخی دیگر هم از قبیل چربی های هیدروژنه که در غذاهای فرآوری یافت می شوند و چربی های ترانس خوب نیستند . راز موضوع اینست که چربی های ناسالم اسید های چرب امگا 6 بیشتری دارند که بسیار التهاب زا می باشند .اما اسید های خوب اسید های چرب امگا 3 هستند که التهاب را کاهش می دهند و برای شما سلامتی را به ارمغان می آورند .

سطح انرژی را بالا می برد .
اغلب افراد دچار اضافه وزن دچار خستگی هم هستند .با مصرف چربی بالا و کربو هیدرات کم شما درست به زمان کودکی خود باز می گردید .چریی های خوب به راحتی تبدیل به انرژی می شوند و زمانی  که بدن می آموزد تا چربی را بسوزاند و تبدیل به انرژی کند تبدیل به یک ماشین با کارایی بالا و پتانسیل بالا می شود .

باعث می شود سریع تر فکر کنید .
آیا می دانستید که تمام اعضای بدن و سلول های مغز شما از چربی ساخته شده اند .و تمام آنها برای عملکرد خوب و بالا به چربی ها نیاز دارند . این یکی از دلایلی است که ثابت می کند مغز برا ی تمرکز به رژیم  کم کربو هیدرات و پر چرب  نیاز دارد . چربی ها همینطور غلاف عصب ها را شکل می دهند و به همین دلیل است که می گویند چربی بیشتر مساوی است با تفکر سریع تر .

توانایی ورزشی شما را بالا می برد .
در مورد ورزش همه می دانیم که رژیم پرکربو هیدرات برای داشتن عملکرد بالا ضروریست .اما خوب است بدانیم که ورزشکاران باید از چربی هم به عنوان سوخت استفاده کنند .از قرن ها پیش از زمانی که انسان ها شکارچی بوده اند از اهمیت چربی خبردار بوده اند .و اما تحقیقات جدید نشان می دهد که وقتی  ورزشکاران رژیم پرچرب کم کربو هیدرات را دنبال می کنند  بدن ماده ای به نام کتون تولید می کند که به عنوان سوخت مصرف می شود . این ماده به کاهش التهاب هم کمک می کند دقیقا چیزی که ورزشکاران به آن نیاز دارند .

کمک می کند بهتر بخوابید .
می دانیم که اگر در طول روز شکر زیادی مصرف کرده باشید شب نمی توانید بخوابید .وقتی گرسنه هم باشید نمی توانید خوب بخوابید .اما اگر چربی های خوب مصرف کرده باشید در تمام طول شب قند خون به راحتی تنظیم می شود و گرسنگی اتفاق نمی افتد .بعضی از چربی های خوب که خواب را برای شما به ارمغان می آورد شامل کره حیوانی گرفته شده از شیر گاوهای تغذیه شده با علف ، روغن های حیوانی و روغن نارگیل است .
باعث می شود بدن با سرطان بجنگد .
تحقیقات زیادی این گفته را تایید می کنند که رژیم غذایی پر چرب به مبارزه با سرطان کمک می کند . اما باید بدانیم که مصرف چربیهای خوب است که به بدن شما برای مبارزه با سلول های سرطانی کمک می کند . با تمام مطالعات انجام شده در این زمینه مخصوصا در کشور آلمان هنوز دلایل  محکمی برای اثبات این مسئله وجود ندارد .

ماهیچه های بیشتر با چربی بیشتر 
مصرف رژیم غذایی  پر چرب به عضله سازی بیشتر کمک می کند که برای بدن سازان حرفه ای می تواند خیلی  مهم و ضروری باشد .دلیل این موضوع ، حمایت تعادل هورمونی و باز یابی انرژی از تمرین های سخت و فشرده است . این رژیم هم باعث کارکرد هورمون رشد وبزرگ تر شدن ماهیچه ها می شود .این موضوع نیز نیاز به مطالعه بیشتر دارد .

باعث کاهش وزن بدون احساس گرسنگی  می شود .
این رژیم باعث می شود ساعات زیادی از روز را احساس سیری داشته باشید و راه طولانی کاهش وزن را راحت تر ادامه دهید .کسانی که این رژیم را می گیرند کمتر نیاز به خوردن پیدا می کنند و راحت تر وزن کم می کنند .
از چاقی شدید جلوگیری می کند .
رژیم غذایی پرچرب با کربوهیدرات کم و حتی پروتئین بالا می تواند نه تنها شما را لاغر کند بلکه جلوی چاقی شدید را هم بگیرد .تمام افرادی که انواع رژیم های پرچرب را امتحان کرده اند معمولا نتیجه دیده اند و به راحتی لاغر شده اند .

دیابت را درمان می کند .
کربو هیدرات ها شکر را بالا می برد و انسولین آن را پایین می آورد .دیابتی ها نمی توانند کربوهیدراتها رابه شکل نرمال بسوزانند .درنتیجه این مواد به شکل چربی در بدن ذخیره می شوند .اما برای رفع مشکلات نباید فقط کربو هیدرات ها را قطع کرد از آنجاییکه بدن ما به رژیم غذایی متعادل  نیاز دارند بهتر است کاهش کربو هیدرات را با افزایش چربی های سالم و خوب همراه کرد .

منبع : healthypanda.com

ترجمه : دست سبز