برو اول

چگونه از ایجاد ترک های پوستی در دوران حاملگی جلوگیری کنیم و یا آنها را کاهش دهیم ؟

چگونه از ایجاد ترک های پوستی در دوران حاملگی جلوگیری کنیم و یا آنها را کاهش دهیم ؟


بارداری دورانی طلایی و لذت بخش برای زن محسوب می شود ولی لحظاتی هم در آن هستند که می توانند مادر را کمی دلخور کنند مثل لحظه ای که مادرباردار اولین ترک را روی شکم و یا دیگر اعضای بدنش می بیند . این لحظه لحظه خوشایندی نیست .ممکن است شما از قبل در این مورد مطالعه داشته اید و یا حتی کرم هایی به این منظور هم تهیه کرده اید . ما هم نکاتی را در اینجا متذکر می شویم که می توانند به شما در جلوگیری و یا کاهش ترک ها کمک کنند .
روغن ها و کرم ها دوست های شما هستند . 
متخصصان پوست به شما خواهند گفت که شانس ایجاد این ترک ها به ژنتیک شما مربوط می شوند ولی خیلی ناراحت نباشید با رعایت این نکات می توانید به کاهش آنها کمک کنید .
اولین قدم  چرب ونرم نگه داشتن پوست است .این کار در ماه های آخر که جنین رشد سریعی دارد بسیار مهم است .اگر احساس می کنید که پوست خشک است و می خارد یعنی به اندازه کافی مرطوب نشده است . از کرم ها و روغن های خیلی مرطوب کننده استفاده کنید .هر بار بعد از حمام و حداقل روزی دو بار از آنها استفاده کنید .بعضی از این کرم ها از این قرارند : کرم کاکائو ، روغن نارگیل ، روغن بادام و بیو اویل .حتما دقت داشته باشید که از روغن ها و یا کرم های مناسب بارداری استفاده کنید .
زیاد آب بنوشید .
مصرف زیاد آب سموم را از بدن دفع می کند و باعث می شود سلول های پوست شما شاداب تر و سالم تر دیده شوند .حتما روزی 8 لیوان آب را بنوشید .همینطور می توانید با مصرف سبزیجات ، نوشیدنی های بدون کافئین و میوه ها آب بیشتری دریافت کنید . سبزیجات برگ سبز ،هندوانه ، طالبی ، خیار و فلفل گزینه های خوبی به شمار میروند .
مواظب وزن اضافی باشید .
البته باید گفت وقتی قرار است به خواسته های هوس انگیز و ویار حاملگی پاسخ داد این امر کمی محال به نظر می رسد .اما می دانیم که وزن اضافی با ترک های دوران بارداری ارتباط دارند . و این ترک ها نه تنها روی شکم که در جاهای مختلف بدن دیده می شوند .در مورد وزن مناسب  این دوران با پزشک خود صحبت کنید .
ترک های پوستی هرگز ازبین نمی روند .
دنبال هیچ معجزه ای برای از بین این ترک ها نباشید .بدون جراحی پلاستیک این ترک ها همیشه با شما خواهند بود .پس با آنها کنار بیایید .اما خیلی نگران نباشید رنگ بنفش یا صورتی ترک ها به مرور زمان از بین خواهد رفت و آنها سفید خواهند شد .در نتیجه کمتر دیده می شوند .
اما استفاده مرتب از کرم ها و روغن ها کمک می کند تا از شدت ترک ها کاسته شود .برای مثال روغن کاکائو اثری دراز مدت دارد و بسیار موثر است .
گاهی هم می توانید از کانسیلر ها ( پوشاننده ها ) و یا کرم پودرها برای پوشاندن ترک ها به طور موقت استفاده کنید .
ترک ها را هم مانند بدن خود دوست بدارید آنها نشانه هایی از مادر شدن شما هستند .
منبع :  img health publication
ترجمه : دست سبز