برو اول

6 ماده غذایی قلیایی و اهمیت آنها در سلامت انسان

6 ماده غذایی قلیایی و اهمیت آنها در سلامت انسان

گاهی خود ما نیز احساس می کنیم که زمان یک انقلاب در برنامه غذایی و نحوه تغذیه ما فرا رسیده است . انقلابی که ما را به سمت یک زندگی سالم و دور از بیماریها و ناخوشی ها سوق دهد . درنتیجه باید در بشقاب بخش زیادی را به ویتامین ها و مواد معدنی اختصاص دهیم . 
سطح ph  بدن را ملاحظه کنید .
اگر در مورد حرکت به سمت یک زندگی سالم جدی هستید پس باید حتما فاکتورهای مهم و شاخص هاس سلامت  را مد نظر داشته باشید .این فاکتورها به شما می گویند که آیا در مسیر درستی حرکت می کنید و با بدن خود درست رفتار می کنید .  یکی از این فاکتورهای اصلی سطح ph بدن شماست .آزمایشاتی وجود دارند که سطح ph را به شما نشان می دهند .
برای اینکه بدن در بهترین وضعیت خود قرار داشته باشد .باید تا حدودی قلیایی باشد . در حالی که بدن مقدار زیادی تفاله اسیدی تولید می کند .پس نیاز داریم تا این مقدار را کمی طبیعی کرده و یا به اصطلاح قلیایی کنیم .مکمل های غذایی و دارویی وجود دارند که می توانند این کار را برای شما انجام دهند و یا مواد غذایی که در صورت مصرف به شکل طبیعی سطح قلیایی بدن شما را بالا می برند .

مواد غذایی بسیار قلیایی 

لیمو : این ماده در راس مواد قلیایی  قرار گرفته است . سطح ph آن 9 است .در کنار داشتن خاصیت قلیایی این ماده غذایی در درمان سرماخوردگی ، آنفولانزا ، گلو درد ، تپش قلب ودیگر بیماریهای ویروسی موثر است .در واقع اسید سیتریک موجود در لیمو  خاصیت اسیدی به آن می دهد اما بعد از مصرف و سوخت و ساز در بدن اثرات استثنایی قلیایی تولید می کند .
هندوانه :سطح ph  این میوه هم 9 می باشد . 92 درصد این میوه آب است و منبع خوبی برای کم آبی بدن محسوب می شود .همچنین ادرار آور است ، باعث تمیزی روده و ایجاد انرژی لازم برای بدن می شود .
آووکادو : آووکادو با سطح ph 8 می تواند دربرابر مواد اسیدی واکنش نشان داده و سطح قلیایی بدن را بالا ببرد . این ماده غذایی نه تنها به خاطر قلیایی بودنش معروف است بلکه به دلیل داشتن مس ، اهن ، کلسیم و پتاسیم بسیار پراهمیت است . همینطور حاوی اسیدهای چربیست مه می توانند به تنظیم وزن کمک کنند .
کرفس : این ماده قلیایی هم سدیم و پتاسیم بالایی دارد و بسیار ادرار آور است . همچنین مقدار زیادی آب دارد و می تواند آب مورد نیاز بدن را تامین کند .
سیر : سیر در کنار انواع خواص دارویی که دارد سطح قلیایی بدن را هم افزایش می دهد .سیستم ایمنی را بالا می برد .و برای سلامت عروق و قلب بسیار مهم است .همچنین کبد را تمیز کرده و فشار خون را پایین می آورد .
فلفل قرمز: این ماده ویتامین آ زیادی دارد دارای خواص آنتی باکتریالی است ( ضد میکروبیست ) که برای سلامتی بسیار مفید است و با سطح قلیایی بالایی که دارد می تواند با رادیکال هایی که موجب استرس می شوند مبارزه کند .
منبع :natural hacks .com 
ترجمه دست سبز