برو اول

گاناش شکلات و خامه

گاناش شکلات و خامه

گاناش شکلات و خامه 
این گاناش برای روکش کردن کیک بسیار مناسب است .شما می توانید با کم یا زیاد کردن خامه و شکلات غلظت آن را تغییر دهید و به هر شکلی که دوست دارید استفاده کنید .مثلا اگر میخواهید گاناش رقیقی داشته باشید و روی کیک را پوشش دهید مقدار خامه شما باید بیشتر باشد و یا حتی می توانید با افزودن یکی دو قاشق شیر در مرحله نهایی به غلظت دلخواه برسید .
مواد لازم 
خامه صبحانه 100 گرم
شکلات تلخ 100 گرم  ( شما می توانید انواع شکلات را بکارببرید فقط توجه داشته باشید که با تغییر نوع شکلات رنگ گاناش هم تغییر خواهد کرد .شکلات های تلخ گاناش های تیره تری به شما خواهند داد .)
طرز تهیه 
خامه را داخل یک قابلمه یا شیر جوش بریزید و ان را روی حرارت قرا دهید .خامه را هم بزنید .به محض اینکه خامه شروع به جوشیدن کرد شکلات ها را داخل آن بریزید و از روی حررات بردارید .اگر شکلات ها را به قطعات کوچک تقسیم کنید زودتر ذوب خواهند شد . می توانید مقدار کمی از شکلات را نگه دارید و اگر دیدی غلظت شما خوب است آن را اضافه نکنید .و یا اگر گاناش شما غلیظ شده است و فکر می کنید ممکن است به راحتی روی کیک نریزد در همین مرحله یکی  دوقاشق شیر به ان اضافه کنید و خوب هم بزنید . حالا گاناش را قبل از اینکه ببندد روی کیک یا دسرها بریزید .
نوش جان