برو اول

با کمبود انرژی چه کنیم ؟

با کمبود انرژی چه کنیم ؟

راه هایی برای افزایش انرژی 
نویسنده استفانی بوث 

آیا احساس کمبود انرژی دارید ؟ آیا شما هم به انرژی بیشتری درآغاز روز نیاز دارید و یا برای روز طولانی کاری و یا هنگام تشویق کودکانتان زمان بازی احساس خستگی می کنید ؟  
آیا مکملی برای این منظور موجود است ؟ 
بله . بعضی از این مکمل های زیر کمک زیادی به شما خواهند کرد ولی بهتر است قبل از مصرف حتما با پزشک خود مشورت کنید .

کافئین 
این ماده متابولیسم بدن شما را بالا می برد و این حس را به شما می دهد که انرژی فیزیکی و ذهنی بیشتری دارید . اگر فقط به کمی جهش نیاز دارید دکتر کتی کمپر پزشک و رییس مرکز سلامت دانشگاه اوهایو پیشنهاد می کند که کافئین را از منابع طبیعی مثل چای و یا قهوه دریافت کنید .

گوارانا 
این گیاه حاوی کافئین است . و بعضی مطالعات نشان می دهد که می تواند به خستگی ذهنی کمک کند .اما اگر شما از طریق قهوه و یا منابع دیگر کافئین دریافت می کنید مواظب باشید که افراط نکنید چون ممکن است این مقدار کافئین خواب شما را مختل کند .

جینسینگ 
این ماده می تواند روحیه و انرژی را بالا ببرد .می توانید آن را امتحان کنید ولی نتایج را زیر نظر داشته باشید .کمپر می گوید چون این گیاه گران است بسیاری از مکمل ها فقط مقدار کمی از آن را دارند و با مواد دیگر پر شده اند .

ویتامین ب 12 
به گفته دکتر کمپر کارخانه انرژی سازی شما بدون آن نمی تواند به درستی کار کند . اگر روزانه مولتی ویتامین مصرف می کنید احتمالا به مصرف این مکمل به شکل جداگانه نیازی ندارید .
آیا شما گیاه خوار هستید ؟ در اینصورت به مکمل های ب 12 نیاز دارید زیرا مواد خوراکی حیوانی حاوی این ویتامین هستند .و بدن با مصرف مواد غذایی حیوانی این ویتامین را دریافت می کند .

کوآنزیم کیوتن 
سلول های شما به این آنتی اکسیدان نیاز دارد تا انرژی تولید کند .این آنتی اکسیدان بی ضرر است ولی به گفته کمپر هنوز اثر این ماده در درمان خستگی ثابت نشده است .

کارهای دیگری که می توانید انجام دهید :
از لحاظ تکنیکی کالری ها انرژی تولید می کنند .پس شاید لازم باشد یک میان وعده سالم مانند ماست و یا میوه ها میل کنید .
و  شاید لازم باشد چیزی بنوشید زیرا ما اکثرا زمانیکه بسیار تشنه هستیم احساس خستگی می کنیم .یک یا دو لیوان آب می تواند انرژی شما را بالا ببرد .  
شما می توانید با انجام رفتارهای دیگری مثل خوابیدن به مقدار کافی و خوب خوابیدن سطح انرژی خود را بالا ببرید .به طور متوسط بزرگسالان به 8 ساعت خواب نیاز دارند .
فعال بودن هم انرژی شما را افزایش می دهد .حتی 10 دقیقه رقص با کودکتان و یا چند حرکت یوگا قبل ازخواب ویا پیاده روی در باغ می تواند بسیارمفید باشد .تحقیقات نشان می دهد که انجام ورزش حتی بیست دقیقه در روز باعث احساس خستگی کمتری می شود .البته ورزش بیشتر بهتر هم خواهد بود .
همچنین سعی کنید  استرس خود را کم کنید .تا انرژی شما به سرعت افزایش یابد .

منبع : http://www.webmd.com/
ترجمه : دست سبز