برو اول

بازی روی شکم برای نوزادان ضروریست !

بازی روی  شکم برای نوزادان ضروریست !

چرا بازی روی شکم ( تامی تایم ) اهمیت دارد ؟

بسیاری از بازی های کودک روی زمین را می توانید به این شکل انجام دهید .بلافاصله بعد از تولد اورا به پشت قرارمی دهید تا بخوابد و روی شکم بگذارید تا بازی کند .
این بازی زمانی اتفاق می افتد که که کودک به روی شکم خوابیده است .این حرکت برای تقویت بالا تنه ، گردن و سر کودک بسیار ضروریست .کودک به این نیرو نیاز دارد تا سر خود را بالا بگیرد ، چهار دست و پا برود و حتی بایستد .
بازی روی شکم را بلافاصله بعد از تولد شروع کنید و آن را تبدیل به روتین کنید .در هفته های اول دو تا سه بار در روز به مدت یک یا دو دقیقه اینکار را انجام دهید .به مرور زمان کودک قادر خواهد بود به مدت10 تا 15 دقیقه روی شکم بماند .

کودک را به پشت بخوابانید و روی شکم با او بازی کنید .
نوزاد شما مدت زمانی طولانی  به پشت می خوابد و این ممکن است باعث بد فرمی پشت سر او شود . بازی روی شکم از این امر جلوگیری می کند .

چگونه اینکار را انجام دهیم ؟
اسباب بازی ها را کنار کودک روی زمین قرا دهید .شما هم دراز بکشید و عکس های کتاب ها را به او نشان بدهید . آینه ای در مقابلش قرار دهید تا واکنش های خود را ببیند .
اشیا بی خطر و نرم را در اطراف کودک قرار بدهید . اشیا را از طرفی به سمت دیگر حرکت دهید .اینکاراو را به حرکت کردن ، بلند کردن و برگرداندن سر تشویق می کند .
در کنار او دراز بکشید و تصاویر کتاب ها را به او نشان بدهید .این عمل چشمهای کودک را تقویت کرده و او را سرگرم می کند .
یک آینه نشکن مقابل کودک بگذارید تا عکس العمل خود را ببیند . بازی روی شکم (تامی تایم) را در مکان های مختلف و البته روی پتو انجام دهید .

بازی روی شکم را جذاب کنید .
برای کودک آواز بخوانید و با او حرف بزنید تا از حضور شما در کنار خود مطمئن شود . روی دست ها و پشتش ضربه های آرامی بزنید .
اگر کودک دوست ندارد وی زمین به شکم بخوابد این کاررا روی پاهای خود یا سینه و شکم خود انجام دهید . برایش آواز بخوانید و پشتش را ناز کنید .این عمل هم او را برای آینده آماده می کند .
حتما وقتی کودک را روی شکم می خوابانید او را با دقت تحت نظر داشته باشید .چون احتمال حرکت کودک وجود دارد اطراف را حتما تمیز کنید .اشیا ریز ، نوک تیز و خطرناک را دور کنید و نوزادان را هرگز روی بالش و یا تشکچه نرم روی شکم نخوابانید تا احتمال خفگی نباشد .این کار حتما باید روی پتو انجام شود .

منبع : Raising Children Network (Australia)
ترجمه : دست سبز