برو اول

سواستفاده اینترنتی در نوجوانان !

سواستفاده اینترنتی در نوجوانان !

سواستفاده اینترنتی استفاده ازابزار تکنولوژی برای آزار دادن ، تهدید ، سواستفاده و تحریک افراد دیگر است .و متاسفانه فرزندان ما می توانند قربانی این این معظل مدرن باشند .هرچند به نظر مترجم این مشکل در بزرگسالان هم به شدت دیده می شود .

بیشتر مشکلات کودکان نسل پیش مربوط به بازی های در پارک بود اما در قرن بیست و یکم بیشتر مشکلات از کامپیوتر و تمام ملحقاتش ناشی می شود . سواستفاده سایبری ( اینترنتی ) می تواند داخل دنیای مجازی اتفاق بیفتد . اما می تواند به اندازه مشکلات واقعی در دنیای واقعی خطرناک باشد . در واقع این قلدری سایبری می تواند به زندگی روزمره بچه ها گسترش یابد و آگاهی والدین از اولین نشانه های این مشکل بسیار حائز اهمیت است .

بسیاری از والدین حتی والدینی که خود اهل  هستند اینترنت و دنیای مجازی هستند ممکن است در تشخیص این معضل کند باشند و آن را با مشکلات دوران نوجوانی اشتباه بگیرند .بزرگ شدن همیشه سخت است و البته ورود به مرحله بزرگسالی در برابر چشمان تیز بین رسانه های اجتماعی می تواند سخت تر هم باشد . اگر شما از قربانی بودن کودک خود در این دنیای مجازی آگاه شدید باید بدانید که چه اتفاقاتی در حال رخ دادن هستند و چگونه سریع عمل کنید.

 افسردگی سایبری که از این سواستفاده ها نشات می گیرد شکل های مختلفی دارد و اولین نشانه ها می توانند بسیار گسترده باشند .برای مثال یک شاگرد خیلی زرنگ به طور ناگهانی نمره های خیلی پایینی می گیرد.و یا شاگردی که برای مدرسه رفتن بسیار مشتاق بوده است به طور ناگهانی از رفتن به مدرسه سرباز می زند.

این مشکل می تواند خود را در دعواهای مدرسه و یا جواب دادن به مدیر و ناظم مدرسه نشان دهد . تمام این مسائل ارزش رسیدگی و بررسی دقیق را دارند .دلیل هرچه که باشد ، چه مشکلات اینترنتی یا مشکلات دیگر بلافاصله باید مشکلات تحت نظر قرار گرفتند .

دیگر نشانه های این معظل مشکلات رفتاری هستند وبه راحتی می توانند با مشکلات خاص دوران نوجوانی اشتباه گرفته شوند .کودکان قربانی اینترنت ممکن است علایقه خود را به بازی ها و کارهای مورد علایقه خود از دست دهند .برای مثال ورزش کردن و یا فوتبال بازی کردن را کنار بگذارند. و یا حتی دنبال کردن تیم های محبوب خود را هم کنار بگذارند . عادات غذایی و خواب آنها تغییر یابد . از بودن در کنار خانواده لذت نبرند .ممکن است حتی دیگر از کامپیوتر استفاده نکنند و تمام ارتباطات مجازی خود را قطع کنند .

والدین باید آگاه باشند و در صورت دیدن این علایم برای جلوگیری از آسیب های بیشتر که حتی می تواند خودکشی را در پی داشته باشد با مدرسه ، متخصصان و افراد آگاه در میان گذاشته ،برای برطرف کردن مشکل اقدامات جدی انجام دهند  .