برو اول

آموزش استفاده از تلفن همراه به نوجوانان !

آموزش استفاده از تلفن همراه به نوجوانان !

آموزش سلام دادن و تشکر کردن تقریبا یک امر طبیعی به نظر می رسد و نسل هاست که به خوبی آموزش داده می شود . اما آموزش آداب استفاده از گوشی همراه در هاله ای از ابهام قرار دارد .
همانطور که استفاده از گوشی همراه رو به افزایش است تعدادی راهنمای رفتاری هم در حال شکل گرفتن است .اینجا به چند نکته در آموزش استفاده مناسب از تلفن همراه اشاره می کنیم .
حریم خصوصی 
وقتی با گوشی همراه صحبت می کنید ممکن است فراموش کنید که افراد دیگری هم در اتاق یا آن مکان حضور دارند .بچه ها ممکن است صحبت های خصوصی خود را هم در حضور جمع و یا در مکان های عمومی انجام دهند .زیرا عادت کرده اند در حضور جمع چت کنند . به بچه ها بیاموزید که صحبت های خود را باید پشت درهای بسته و یا در مکان خصوصی انجام دهند نه در حضور جمع .
رانندگی 
همه می دانند که چت کردن و یا نوشتن پیام هنگام رانندگی تا چه اندازه خطرناک است اما گاهی فراموش می کنند تا به بچه ها آموزش دهند که صحبت کردن با تلفن هم می تواند به همان اندازه خطرناک باشد .حتی اگر فرزند شما رانندگی نمی کند به او بیاموزید که باید استفاده از تلفن همراهش را حتی به عنوان مسافر محدود کند زیرا واکنش های او به تلفن و یا پیام ها می تواند باعث حواس پرتی راننده شود . تمام قوانین را با جزییات به فرزندانتان بیاموزید .
سواستفاده 
سواستفاده های سایبری ( اینترنتی ) برای بسیاری از بچه ها مشکلاتی ایجاد کرده است .به او یاد بدهید که می تواند این رفتار را متوقف کند .او هرگز نباید پیام ها و یا تصاویر تخریب گر و آزارنده را برای دوستانش بفرستد و او در برابر تمام پیام هایی که ارسال می کند مسئولیت دارد .اگر او مورد سواستفاده قرار گرفته باید سریع تر برای رفع آن اقدام کرد .
خانواده
گاهی خانواده از استفاده بیش از حد بچه ها از تلفن همراه بسیار رنجیده خاطر هستند .بهتر است والدین قوا ین محکمی وضع کنند و از کودک بخواهند که به آن قوانین پایبند باشند .برای مثال از او بخواهید که در مکان های خاص و ساعات خاصی تلفن خود را خاموش کند و کنار بگذارید . البته بهتر است که خودتان هم کودکان را درپیروی از این قوانین همراهی کنند .الگوی خوبی برای آنان باشید .
خاموش کردن تلفن 
از آنجاییکه امروزه افراد به شکل توصیف ناپذیری به تلفن های خود وابسته شده اند ممکن است خاموش کردن آنها برایشان سخت باشد . ولی به فرزندانتان بیاموزید که باید تلفن را در بعضی مکان های عمومی مثل کتابخانه ، کارگاه ، سینما ، بیمارستان و هرجایی که استفاده از تلفن ممنوع است خاموش کنند .

منبع :https://childdevelopmentinfo.com/
ترجمه : دست سبز