برو اول

ده روش عالی برای تقویت مهارت های خواندن

ده روش عالی برای تقویت مهارت های خواندن

برای موفقیت تحصیلی هیچ چیز مهم تر از خواندن و یک خواننده خوب بودن نیست . والدین کودکان را از همه بهتر می شناسند و می توانند از زمان و تکنیک های مختلف جهت هدایت فرزندان به سمت موفقیت در خواندن استفاده کنند .اینجا به روش هایی جهت کمک برای تبدیل شدن به خوانندگان خوب ارایه می شود .

هر روز زمان مشخصی را برای کتاب خواندن برای فرزندتان اختصاص دهید .
مطالعات نشان می دهد که خواندن کتاب با صدای بلند برای کودکان می تواند دستاوردهای مهمی در درک ، گسترش دامنه لغات و رمزگشایی کلمات جدید داشته باشد .کودکان شما چه پیش دبستانی باشند و چه بزرگتر از این طریق اشتیاق بیشتری به خواندن به شکل مستقل و یا تنهایی پیدا خواهند کرد .

اطراف کودک را با ابزار خواندن ( مواد خواندنی ) پر کنید .
بچه هایی که در خانه بیشتر در معرض مواد خواندنی هستند در تست های مربوط امتیازات بیشتری کسب می کنند .با توجه به سن و سطح دانش کودک کتاب ها و مجله های جذاب برای آنها تهیه کنید تا به خواندن بیشتر رغبت نشان دهند . کتاب ها را در ماشین ، حمام ، اتاق بازی ، رختخواب و یا حتی کنار تلویزیون قرار دهید .

زمانی را برای خواندن خانوادگی اختصاص دهید .
روزانه پانزده تا سی دقیقه را به خواندن گروهی ولی در سکوت در نظر بگیرید . با دیدن شما در حال مطالعه کودکان نیز به خواندن علاقه مند می شوند .فقط پانزده دقیقه تمرین روزانه مهارت خواندن را در آنان تقویت خواهد کرد .

از تکنیک ها و فعالیت های مختلف خواندن استفاده کنید .
خواندن را تبدیل به بخشی مهم از زندگی کودک کنید .از آنها بخواهید منو رستوران را بخوانند ، راهنمای بازی ها ، اخبار هواشناسی و هرگونه اطلاعات دیگری که روزانه با آنها سرکار دارید را بخوانند. به آنها بیاموزید که می توانند در زمان های بیکاری و یا انتظار ( مثل انتظار برای یک قرار یا اتوبوس ) بخوانند . و مطمین شوید که در این موقعیت ها چیزی برای خواندن به همراه داشته باشند .

عادت کتابخانه رفتن را در کودک ایجاد کنید .
هر چند هفته یکبار با بردن کودک به کتابخانه او را بیش از پیش تشویق به خواندن کنید . با یافتن کتاب های جالب و شناخت محیطی مخصوص خواندن او به این امر علاقه مند تر خواهد شد .

از پیشرفت کودک مطلع شوید  .
باید بدانید که در این پایه سنی در مدرسه چه مهارت هایی از کودک انتظار می رود .برنامه درسی مدرسه این اطلاعات را به شما می دهد . می توانید با معلم کودک هم مشورت کنید و پیشرفت کودک در کسب این مهارت ها را تعقیب کنید .

مشکلات خواندن را کشف کنید .
ممکن است معلم نتواند مشکل کودک شما در خواندن کشف کند .شما بینید آیا کودک می تواند کلمات را بخواند ، معنی آنها را می فهمد و مطلبی را که می خواند درک می کند ؟
مشکلات خواندن معمولا به خودی خود ناپدید نمی شوند . شما هر چه زودترو در سنین پایین تر کمک بگیرید ، کوکان در آینده خوانندگان بهتری خواهند شد . بلافاصله که متوجه وجود مشکلات در مهارت خواندن کودک شدید از معلم و یا مراکز یادگیری کمک بخواهید .

از ابزارهای کمکی مختلف کمک بگیرید .
برای تقویت مهارت خواندن در کودک از متون کتابی ، برنامه های کامپیوتر ، کتاب های صوتی و دیگر مواد موجود در بازار استفاده کنید .بازی ها هم انتخاب خوبی هستند چون کودک در حین لذت بردن از بازی مهارت خواندن خود را گسترش می دهد .

به خواندن کودک رغبت زیاد نشان دهید و او را تشویق کنید .
 واکنش مثبت شما و هیجان شما نسبت به خواندن مطمینا تاثیر شگرفی در گرایش کودک به خواندن و مطالعه خواهد داشت . از کودک بخواهید بخشی از یک کتاب را برای شما بخواند .خوب گوش کنید از خواندن او لذت ببرید و در عین حال مشکلاتش را بیابید .

https://www.familyeducation.com/
ترجمه دست سبز