برو اول

برای محافظت در برابر سرماخوردگی و انفولانزا چه کنیم ؟

برای محافظت در برابر سرماخوردگی و انفولانزا چه کنیم ؟

سیستم ایمنی خود را تقویت کنید .

با در اختیار گذاشتن مواد مغذی برای بدن می توانید به سیستم ایمنی کمک کنید تا کارش را درست انجام دهد و شما کمتر مریض شوید . یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید استفاده از گوشتیست که از حیواناتی بدست می آید که چرای طبیعی دارند . همچنین استفاده از میوه و سبزیجات تازه و چربی های مفید مانند روغن نارگیل و کره طبیعی بسیار مهم است .از غذاهای فرآوری شده و خیلی شیرین دوری کنید چون سیستم ایمنی را به خطر می اندازند .
به مقدار کافی ویتامین سی دریافت کنید .

ویتامین سی نه تنها به عنوان یک آنتی اکسیدان شناخته می شود بلکه تاثیر شگرفی روی سیستم ایمنی هم دارد .تحقیقات نشان داده است که مصرف ویتامین علایم سرماخوردگی و آنفولانزا را تا 85 درصد کاهش می دهد .

سوپ استخوان 
بیخود نیست که وقتی مریض می شویم سوپ مرغ می خوریم . آب گوشت و استخوان خانگی مملو از چربی های سالم است و پروتئین زود هضمی محسوب می شود .این ماده خوراکی همچنین دارای منیزیوم ، فسفر و دیپر مواد مورد نیاز بدن می باشد که سیستم ایمنی را تقویت می کند . ژلاتین موجود در آب استخوان می تواند به بهبود ناراحتی های گوارشی هم کمک کند .

ویتامین د
تاثیر زیاد ویتامین د روی سیستم ایمنی ثابت شده است . این ویتامین به بدن کمک می کند تا پپتید های آنتی میکروبیال درست کند و با عفونت مبارزه کند .  مطالعه ای در ژاپن ثابت کرده است که مکمل های ویتامین د بیش از واکسن آنفولانزا در پیشگیری  آنفولانزا تاثیر دارند . ولی برای بسیاری از ما دریافت ویتامین د مخصوصا در زمستان بسیار سخت است .روغن ماهی منبع خوبی برای دریافت ویتامبن د و آ می باشد .

پروبیوتیک ها 


هفتاد تا هشتاد درصد سیستم ایمنی در روده هاست . وقتی تعادل میکروبیوم های روده بهم بخورد ما بیشتر مستعد بیمار شدن می شویم .اضافه کردن پروبیوتیک به تغذیه روزانه به بدن کمک می کند تا باکتری های مفید بسازد و به جنگ مهاجمان برود . غذاهای تخمیر شده بهترین روش برای اضافه کردن انواع باکتری های خوب به روده است اما میتوان از مکمل ها هم استفاده کرد .

خواب


قطعا خواب در کمک به کارکرد خوب سیستم ایمنی نقش بسیار مهمی دارد . وقتی ما خوب نمی خوابیم بدن ما ملتهب می شود و سیستم ایمنی تحت فشار قرار می گیرد و این دو بدن را برای بیمار شدن آماده می کنند .

ورزش ملایم 
تحقیقات نشان می دهد که ورزش ملایم می تواند بیماری ها را کاهش دهد . ورزش ملایم بسیار مهم است زیرا در مطالعات دیده شده است که ورزش زیادی هم موجب بیمار شدن زیادی افراد می شود .

مدیتیشن 


دنیای امروزه بسیار سریع حرکت می کند و بسیاری از ما اصلا آرامش کافی نداریم .و این آرامش و استراحت برای کارکرد سیستم ایمنی ضروریست . تحقیقات گسترده ای که انجام شده است نشان می دهد مدیتیشن و تمرکز کامل  تاثیر مثبتی روی سیستم ایمنی دارد . مدیتیشن عملی بی خطر است و حتی اگر سودی نداشته باشد ضرری هم ندارد .