برو اول

چرا بعضی کودکان کمتر مریض می شوند؟

چرا بعضی کودکان کمتر مریض می شوند؟

راز کودکانی که به ندرت بیمار می شوند.

شاید به کودکانی در همسایگی تان برخورده باشید که خیلی کم مریض شوند آیا والدین آنها بیشتر از شما می دانند .شاید اینطور نباشد .اما این عادت ها را در بچه ها ایجاد کنید تا کمتر بیمار شوند.

 باید مرتب دست هایشان را بشویند.
دست شستن مرتب به شکل ی جدی ابتلا به بیماریهای تنفسی و گوارشی را کاهش می دهد.پس عادت دست شستن در کودکان بعد از بیرون آمدن از مدرسه یا مهد ، قبل از غذا و بعد از غذا  تقویت کنید.و به انها بیاموزید مدت 15  تا 20 ثانیه دست هایشان را بشویند.
تحقیقات نشان می دهد که ورزش مرتب و منظم تعداد سرماخوردگی و آنفولانزای کودکان را 25 تا 50 درصد کاهش می دهد.که احتمالا به خاطر فعال شدن سلول هایی است که با میکروب ها می جنگند.ورزش کردن از هر درمان و معجزه ای بهتر است .

باید مقدار خواب شان کافی باشد.
مطمین شوید که کودک سریع به رختخواب می رود.کمبود خواب ریسک ابتلا به سرماخوردگی را دو برابر می کند.بیشتر نوزادان به 14 ساعت خواب در روز نیاز دارند. بچه های پیش دبستانی به 11 تا 13 ساعت خواب نیاز دارند .

 باید به صورت خود دست نزنند.

ویروس سرما خوردگی و آنفولانزا از طریق چشم ، بینی و دهان وارد بدن می شود . پس سعی کنید دست های کودکان را از آن مناطق دور کنید.شاید این کار مقداری سخت است و لی دست های کودکان را همیشه تمیز نگه داریدو به آنها بیاموزید لیوان و وسایل شخصی را شریکی استفاده نکنند.

باید رژیم غذایی متعادل و سالم داشته باشند.
وعده های غذایی حاوی سبزیجات  و میوه های رنگارنگ سیستم ایمنی کودک شما را تقویت می کند .غذاهای حاوی ویتامین c(برکلی ، توت فرنگی و پرتقال ) و ویتامین D (ماهی ، شیر و ..) .خوردن ماست  پروبیوتیک  نیز می تواند به دفاع در برابر بیماریها کمک می کند.

بهتر است واکسن آنفولانزا بزنید.
مرکز کنترل و پیشگیری بیماریهای آمریکا می گوید: تنها و بهترین راه پیشگیری واکسیناسیون است .پس منتظر چه هستید؟