برو اول

پوره میوه ، شروعی لذیذ

پوره میوه  ، شروعی لذیذ

پوره میوه خانگی

کودکان معمولا بعد از امتحان چند سبزی شروع به خوردن و امتحان میوه ها می کنند .و کار مادرها هم تهیه پوره های  متنوعی از میوه است. حتما با توجه به سن کودک میوه را شروع کنید . وقتی برای بار اول پوره ها را به کودک می دهید ، آنها را ترکیب نکنید تا از آلرژی و واکنش بدن کودک نسبت به آن میوه باخبر شوید.برای مثال اگر پوره سیب را شروع کردید ،( حتما از مقدار کم شروع کنید) سه روز پوره را ادامه می دهیم و بعد از اینکه مطمئن شدیم بدن کودک سیب را پذیرفت می توانیم پوره های دیگر را شروع کنیم . در زیر به چند نمونه از پوره ها اشاره شده است :

نکته1 : تمام میوه ها به جز موز را در ترکیبی از یک واحد سرکه و 3 واحد آب می شوییم . 

نکته 2: در شروع اکثر میوه ها را بخارپز یا آب پز می کنیم تاا هضمشان برای کودکآسان بوده و ایجاد نفخ و دل درد نکند .

نکته 3: همیشه بهتراست پوره  ، تازه و برای یک وعده تهیه ومصرف شود .ولی می توان پوره ها را یک روز در یخچال و تا سه روز در ظروف قابل اعتماد نگه داری کرد.

پوره سیب 
پوره ای نرم و شیرین تهیه شده از سیب قرمز یا زرد.اغلب کودکان این پوره را دوست دارند .تحقیقات نشان می دهد که مصرف سیب احتمالا بچه ها رادر برابر آسم محافظت می کند.و با پوره های دیگر، گوشت و سبزیجات هم می تواند مخلوط شود. هم به شکل رنده میوه تازه و هم پوره میوه پخته می توانید استفاده کنید.
پوره موز
پوره موز که سرشار از پتاسیم است ، برای شروع میوه گزینه خوبیست .پوره موز می تواند شکم دردهای کودک را آرام کرده و به عنوان ضد اسهال عمل کند .این پوره حالت کرم دار و شیرین دارد و می تواند به پوره های غیر شیرین اضافه شود تا طعم آنها را متعادل سازد.
پوره هلو 
پوره ای شیرین ، مملو از بتا کاروتن و پتاسیم و محبوب کودکان است. این پوره را می توانید به تنهایی ویا در ترکیب با موز و مرغ و یا داخل ماست به کودک بخورانید.هلو را داخل آب جوش انداخته بعد از 45 ثانیه هلو را برداشته داخل آب یخ می اندازیم .سپس پوست و هسته را جدا کرده ، به شکل پوره در می آوریم .
پوره شلیل 
شبیه به پوره هلو استفاده شود.
پوره گلابی 
پوره ای شیرین و سرشار از فیبراست ولی برای بسیاری از کودکان تحملش سخت است .وقتی این پوره را با دیگر سبزی ها مخلوط می کنیم ترکیب لذیذی  خواهیم داشت .برای مثال پوره گلابی را با پوره لوبیا و ماست می توان ترکیب کرد.
پوره آووکادو 
مملو از امگا 3 می باشد .نیازی به پختن ندارد .چه تنها و چه در ترکیب با پوره موز فوق العاده خواهد شد.
پوره آلو سیاه 
محافظ طبیعی در برابر یبوست است .این پوره پراز فیبر، ترکیبی از طعم های ترش و شیرین است .آلوها را به مدت 45 ثانیه داخل آبجوش می اندازیم بعد بلافاصله داخل آب یخ فرو می کنیم تا پوستش به راحتی جدا شود .بعد هسته را هم با قاشق جدا می کنیم و پوره می کنیم .
پوره زردآلو 
مملو از بتا کاروتن است و در ترکیب با موز ، سیب و سیب زمینی شیرین بسیار مطلوب می باشد.
پوره آلبالو (بعد از 6 ماهگی )
این پوره سرشار از انتی اکسیدان است و جفت مناسبی برای پوره های سیب ، موز و هلو محسوب می شود .با ماست هم می تواند ترکیب شود.
پوره توت فرنگی ( بعد از 8 ماهگی )
توت فرنگی ،ستاره تابستان ، با پوره صورتی رنگش سر شار از ویتامین های ب و سی  است .این پوره را با  پوره موز و ماست ترکیب کنید .اگر امکانش را دارید بهتر است توت فرنگی ارگانیک تهیه کنید .زیرا توت فرنگی از میوه هایی است که هنگام پرورش سم زیادی نیاز دارد .در هنگام شستن توت فرنگی 3 واحد آب را با یک واحد سرکه سفید مخلوط کنید تا باکتری ها را از بین ببرد.سپس زیر آب روان بشویید.اگر کاملا رسیده نباشند ، می توانید کمی بخار پزشان کنید.
پوره انبه ( بعد از 10 ماهگی )
این میوه استوایی سرشار از ویتامین آ است و بسیار آسان تهیه می شود چون نیاز به پختن ندارد.و با سبزیجات شیرین ، ترکیب  خوشمزه ای می سازد .

  

سایر مطالب مشابه