برو اول

چگونه در برابر مسمویت ها رفتار کنیم ؟؟؟

چگونه در برابر مسمویت ها رفتار کنیم  ؟؟؟

فصل تابستان نزدیک است .فصل گرما مسافرت فصل انواع میوه ها و غذا ها و شاید خدای نکرده مسمومیت ها .

چگونه در برابر مسمومیت ها رفتار کنیم ؟
غذای آلوده می تواند بچه ها – حتی بزرگسالان –را مسموم کند .اینجا به نکاتی  اشاره شده است  که بهتر است  هنگام وقوع مسمومیت برای یکی از اعضای خانواده  بدانیم و انجام دهیم :
بیماری هایی با منشا غذا که سالانه بیش از 75 میلیون انسان را درگیر می کند توسط سموم ، انگل ها ، ویروس ها و مخصوصا باکتری هایی ازقبیل سالمونلا و استا فیلا کوکوس ایجاد می شود .بچه ها به دلیل کامل نشدن سیستم ایمنی به همراه زنان باردار و سالمندان ریسک بالایی برای درگیر شدن دارند.اما بعضی پیش گیری های ساده می تواند خانواده شما را سلامت نگه دارد .
مامان ، دلم درد می کند.
مسمومیت غذایی معمولا از یک ساعت تا سه رو زبعد از خوردن غذای آلوده یا نپخته آغاز می شود.نشانه ها شامل استفراغ ، اسهال ، دل پیچه و تب می باشد.

 موقعیت            چند ساعت بعد از یک پیک نیک خانوادگی ، فرزند 9 ساله شما شروع به استفراغ می کند.

دلیل چیست ؟         استافیلاکوکوس 

چه کنیم ؟         از کودک بخواهید که استراحت کند و مقدار زیادی آب بنوشد. اما اگر کودک دچار تب بالا شد و آب را در معده نگه نداشت ، باید به دکتر مراجعه کنید. 

 موقعیت          کودک 6 ماهه شما علایم دل درد و اسهال دارد.
 دلیل  چیست ؟      سالمونلا
 چه کنیم   ؟       به او مقدار زیادی آب بدهیم و به پزشک مراجعه کنیم . زیرا مسمویت درنوزادان بسیار خطرناک تر از بچه های بزرگتر است.پس اگر کودک بیش تر از دوبار استفراغ یا اسهال کرد حتما به دکتر مراجعه کنید.مخصوصا اگر نشانه هایی از کم آبی ( خشک شدن دهان ، تپش قلب و ادرار کم ) در کودک دیده شد.

 موقعیت             روز بعد از خوردن همبرگر ( فست فود) فرزند 6 ساله شما اسهال شدید خونی دارد.

دلیل چیست ؟           سالمونلا ، ایکولای یا شیگلا 
 چه کنیم ؟              به سرعت کودک را دکتر ببرید.ممکن است آزمایشاتی انجام شود تا دلیل مشخص بیماری کشف شود . به هیچ وجه خودسرانه درمان را آغاز نکنید و ضد اسهال به او نخورانید ، چون حال کودک بدتر خواهد شد .اسهال خونی نشانه یک التهاب جدی است .

موقعیت            کودک 11 ماهه شما ضعیف بی حال و ضعیف است .
دلیل چیست ؟    بوتولیسم 

 چه کنیم ؟   بوتولیسم بسیار نادر است اما اگر سریعا تحت درمان قرار نگیرد تلفات زیادی خواهد داشت .بلافاصله کودک را تحت نظر پزشک داشته باشید. مخصوصا اگر او عسل خورده باشد .عسل بعضی اوقات در نوزادان باعث این بیما ری می شود.و اگر درمان نشود موجب فلج یا افت تنفسی خواهد شد .