برو اول

نکاتی در خصوص پرورش ارکیده

نکاتی در خصوص پرورش ارکیده

ارکیده به نظر من زیباترین و هیجان انگیز ترین گل دنیاست .وقتی به گل میشینه واقعا به قدری ذوق می کنم که قابل بیان نیست . گل ها تا مدت ها زینت بخش خونه میشن و من که عاشق گل و گیاهم رو مست می کنند . اینجا اطلاعات علمی در مورد ارکیده ها را به همراه تجربیات خودم برای شما عزیزان می نویسم .

بیشتر ارکیده ها به رطوبت و زهکشی مناسب نیاز دارند .خاک انها اغلب ترکیبی از ذغال ، پوکه و ... است . بیشتر ارکیدها بهتر است در گلدان های شفاف پرورش داده شوند تا ریشه ها نور بگیرند .ارکیده ها به نور زیاد نیاز ندارند .آنها را مقابل پنجره های شرق به جنوب قرار دهید .این پیاهان به نور کافی اما غیر مستقیم نیاز دارند درغیر اینصورت گل دهی ضعیفی خواهند داشت . نور زیاد هم برگ ها را پلاسیده می کند .

دما هم برای ارکیده ها بسیار مهم است .در حالی که ارکیده ها دمای سردتر و گرم تر را در طول رشد خود تحمل می کنند ، بهتر است دمای فضا در شب 15 درجه خنک تر باشد تا بیشتر گل بدهند .

ارکیده ها به آب زیادی نیاز دارند ولی باید حتما قبل از آبیاری خاک آنها خشک شود .یک روش برای تست کردن فرو کردن انگشت در خاک است اگر خاک هنوز مرطوب بود نیاز به آبدهی نیست .( 2 ساعت بعد از آب دهی آب جمع شده زیر گلدان را عوض کنید .)

ارکیده های داخل منزل هم به رطوبت کافی نیاز دارند .در حدود 50 تا 70 درصد .راه ها زیادی برای بالا بردن رطوبت در خانه وجود دارد .از دستگاه بخور استفاده کنید یا گاهی کمی آب در ظرف بجوشانید . ( به همین دلیل است که بهترین مکان برای اغلب گل ها آشپزخانه است ).

ارکیده ها را هفته ای یکبار کوددهی کنید. وقتی کاملا رشد کردند ماهی یکبار کوددهی کافیست .وقتی ارکیده به گل نشست کود دهی را قطع کنید .

گلدان ارکیده باید هر دو سال یکبار عوض شود . اگر ارکیده شما نور ، رطوبت و دمای کافی داشت و گل دهی را قطع کرد حتما به تعویض گلدان نیاز دارد .
در ضمن همیشه مراقب بیماری ها و حشرات باشید .