برو اول

پاک کردن لکه فرش

پاک کردن لکه فرش

لک شدن فرش اتفاق ناخوشایندی است که معمولا همه آن را تجربه می کنند . بهتراست هنگام لک شدن فرش بلافاصله اقدام کنیم تا لک کهنه و ثابت نشود .در اینجا به برخی از لکه ها  و راه های از بین بردن آنها اشاره می کنیم به این امید که راهگشا باشد.

لکه  آدامس : آدامس را با یک تکه یخ سفت کرده سپس به آرامی به کمک یک کارد آن را از روی فرش بردارید. می توانید از پیف پاف هم برای جمع کردن آدامس استفاده کنید ولی بعد فرش را با یک دستمال تمیز نمدار پاک نمایید .
لکه جوهر معمولی : روی لکه ماست بریزید و کمی صبر کنید بعد به کمک یک قاشق ماست آغشته به جوهر را از روی فرش بردارید .این کار را چند بار تکرار کنید و اصلا نا امید نشوید .چون بعد از چند بارتکرار این کار به شکل حیرت انگیزی فرش شما تمیز میشود .این عمل را روی فرش های ابریشم هم می توان انجام داد. در نهایت با پارچه سفید نمداری فرش را تمیز کنید .
نوشینی :شکلات قهوه .آبمیوه و چای رام ی توان با دستمال آغشته به شامپو فرش یا مایع ظرفشویی و یا آب و صابون تمیز کرد .
روغن و چربی :برای پاک کردن این لکه ها از صابون و سرکه سفید استفاده کنید.
تخم مرغ : محلول سرکه و صابون با آب گرم می تواند کارساز باشد .
دوده : برا ی زدودن دوده روی آن نمک بپاشید  وبعد از چند ساعت روی فرش را جارو بزنید.

اگر روی فرش آب ریختید آن را به حال خودش رها نکنید .حتما فرش را خشک کنید.می توانید از دستمال حوله آشپزخانه استفاده کنید.ِ 

فراموش نکنید که مایعات شیرین اگر روی فرش بریزند و تمیز نشوند باعث پوسیدگی فرش می شود پس آنها را بلافاصله با آب و شامپو تمیز کنید .
ماهی یکبار پشت فرش ها را هم جارو بزنید تا گرد و غبار و باکتری هارا تمیز کرده باشید .