برو اول

نکاتی مهم در برنامه کاهش وزن

نکاتی مهم در برنامه کاهش وزن


در اینجا به نکاتی اشاره می کنیم که می توانند شما را در مسیر سخت کاهش وزن یاری کنند.

 یادداشت روزانه داشته باشید .

روی کاغذ یا روی گوشی موبایل هیچ فرقی نمی کند نوشتن روزانه چیزهایی که می خورید نه تنها باعث می شود راجع به آنها یکبار دیگر هم بیاندیشید بلکه کمک می کند تا کالری مصرفی شما قابل حساب کردن باشد.حساب کردن کالری یکی از مهم ترین فاکتورهای کاهش وزن در دراز مدت است.

عادت چای یا قهوه نوشیدن را تغییر دهید.

چای یا قهوه ای که اول صبح با شکر میل می کنید کالری های اضافه را به رژیم غذایی شما تحمیل می کنید .قهوه تلخ یا چای بدون قند می تواند جایگزین مناسبی باشد .(گاهی باید از تغییرهای کوچک شروع کرد زیرا اثر آنها در درازمدت قابل مشاهده است )

روز خود را با تخم مرغ شروع کنید .

روز خود را با خوردن تخم مرغ(2 عدد تخم مرغ آب پزیا املت سبزیجات  ) و نان کامل و گوجه فرنگی شروع کنید.

گاهی بهتر است سالاد را حذف کنید .


اگر قرار است داخل سالاد پر از تکه های نان یا پنیر باشد وروی آن سس فراوان بریزید بهتر است به جای آن همبرگر بخورید!!! بهترین گزینه تهیه سالادی تازه به همراه پروتینی بدون چربی می باشد .تکه های مرغ آب پز و یا ماهی سالاد شما را سالم تر می کند.

اما وعده های اصلی راحذف نکنید.
وقتی برای مدتی طولانی گرسنه می مانید مطمین باشید که در وعده های بعدی زیاده روی خواهید کرد .عصر همان روز و شب شما احساس گرسنگی بیشتری خواهید کرد و به خوردن خوراکی های پر کالری و هله و هوله پناه خواهید برد.

گرسنه هستید؟ یک لیوان نوشیدنی برای خود آماده کنید.
یک ساعت بعد از ناهار احساس گرسنگی می کنید .یک لیوان آب بنوشید .بسیاری از اوقاتی که فکر می کنید گرسنه اید در واقع تشنه هستید .همیشه یک لیوان آب دردسترس داشته باشید .بیشتر مادر طول روز به 8 لیوان آب نیاز داریم .پس فقط زمانی که مطمین شدید کم آب نیستید به سراغ خوراکی ها بروید .