برو اول

چرا ذهن شما اجازه نمی دهد تا لاغر بمانید؟؟؟

چرا ذهن شما اجازه نمی دهد تا لاغر بمانید؟؟؟

به وسوسه های ذهنتان خاتمه بدهید تا  فیزیک جدیدتان را حفظ کنید.

هیچ چیز بدتر از دیدن عددهای رو به افزایش روی ترازو نیست . وقتی شما برای داشتن زندگی سالم تلاش می کنید نتیجه درواقع همان حرکت شما از عادت های شما به سمت رفتارهای درست است .درحالیکه در مورد کاهش وزن بعد از رسیدن به وزن هدف احساس فوق العاده ای اتفاق می افتد . و تغییر برای حفظ برخلاف از دست دادن کیلوها احساس خوبی به شما نمی دهد و می تواند منجر به بازگشت دوباره وزن ها بشود بدون اینکه شما متوجه شوید .

چرا دید ن عدد روی ترازو به این راحتی حال آدم را بد می کند ؟

تصور کنید که هر روز سر کار زحمت می کشید با علم به این موضوع که هیچ ترقی یا پیشرفتی در کار نیست .در این شرایط همیشه بهترین بودن خیلی سخت خواهد بود نه ؟؟؟در مورد مسئله کاهش وزن نیز قضیه از این قرار است . تمام رفتار با خواستن تغییر یک چیز شروع می شود .برای ادامه رفتار مردم به بازخوردهایی که نشان دهنده موثر بودن تلاش های آنها و موفقیت آنهاست نیاز دارند .پس زمانی که برای کاهش وزن تلاش می کنید و متوجه افت می شوید باید بدانید که شما  نیاز به احساس موفقیت در لحظه دارید .

احساس خوبی که شما هنگام پوشیدن شلوار جینتان که کمی برایتان گشاد شده است به شما می گوید که به زحمتش می ارزید .ماتیو گلد فیلد روانشناس بالینی در دانشگاه نیویورک می گوید وقتی خیلی زیاد تلاش کرده اید و خود را وزن می کنید هورمون هایی از قبیل ادرنالین و نوروپینفرین شما را عصبی و هیجان زده می کنند که نتایج را ببینید .وقتی شما می فهمید که وزن کم کرده اید سروتونین و دوپامین احساس شادمانی را با عث می شوند .در نتیجه زمانی که دیگر عددپایین نمی رود دیگر آن احساس خوشنودی شیمیایی رخ نمیدهد .بیایید واقع بین باشیم .حتی اگربدن شما از تغذیه خوب و ورزش نتایج خوبی می گیرد خیلی سخت است که بتوان سبک زندگی سالم را بدون دیدن شواهد بارز حفظ کرد .ناگهان از دست دادن اثبات شما را وادار به عقب نشینی می کند .

چگونه یکبار دیگر به مفهوم پیشرفت بیاندیشیم ؟؟؟

حتی اگر به هدف رسیده باشید حتما موقعیت هایی را که در آن درجا زده اید تجربه کرده اید .این واقعیت در سفر کاهش وزن برای هرکسی اتفاق می افتد .زمانی فرا می رسد که هر چه تلاش می کنید باز هم هیچ عددی روی ترازو تغییر نمی کند . این همان لحظه است که شما به بازخورد کافی برای انگیزه دار شدن جهت ادامه دادن نیاز دارید .به همین دلیل است که خوردن های از روی هوس ، و زیاده روی در خوردن در ساعات کار و دیگر خرابکاری های کاهش وزن اتفاق می افتند ..

پس شما باید افکار خودرا روی این شرایط و پروسه متمرکز نگه دارید مخصوصا که  این شرایط پایا  بعد از به هدف رسیدن شما باید یک عمر ثابت بمانند.

یک راه برای متمرکز ماندن حتی اگر به هدف رسیده باشید تغییر دادن یک هفته ای چیزهاست .مغز و ذهن شما ممکن است از اینکه مدام در حال انجام چیزی باشد خسته شود پس سعی کنید داخل چرخه چیزهایی را تغییر دهید مثلا هر هفته یک سبزی متفاوت را بپزید و بدون اینکه به فکر کاهش وزن باشید منتظر پیشرفت های حاصل بمانید .و مهم تر از همه اینکه گاهی به خودتان اجازه اشتباه کردن را هم بدهید .باید بدانید که این یک پروسه یادگیریست و یک تجربه بزرگ به حساب می آید .درحین یادگیری این رفتار با خود مهربان باشید و بر تمام مشکلات غلبه کنید.

برحال تمرکزکردن

خوشبختانه شما قادر هستید که دستیابی ذهنی خود به این موفقیت را بازسازی کنید تا مانع ظهور افکار ناامیدکننده شوید .می دانیم که  بیشتر تمرکز برنامه کاهش وزن روی آینده است .حالا زمان تغییر این احساس رسیده است برای حفظ انگیزه هر تغییر رفتاری ،فاکتور کلیدی تعیین یک دلیل منطقی برای انجام آن است تا حس بهتری به شما بدهد و شما احساس موفقیت بیشتری بکنید.پس ذهن خود را از آینده به حال معطوف کنید که چگونه تغذیه صحیح و ورزش کردن احساس خوب شما را در حال حاضر حفظ می کند.

برای انجام آن یک دلیل محکم بیایبد و مطمئن شوید که دلیل شما به زندگی روزمره شما مربوط باشد .بر نکات مثبتی از قبیل افزایش اندورفین بعد از ورزش تاکید کنید تا چیزهای منفی مانند سرزنش خودتان هنگام خواستن یک کیک .

نوشته: زهرا بارنز

ترجمه: دست سبز