برو اول

این سبزیجات را بخورید و لاغر شوید .

این سبزیجات را بخورید و لاغر شوید .

همه می دانیم که برای لاغر شدن باید به سراغ سبزیجات و میوه ها برویم .اما هر سبزی و میوه ای به لاغر شدن شما کمک نمی کند .سبزیجات و میوه های خاصی وجود دارند که می توانند سطح متابولیسم شما را بالا ببرند .سطح متابولیسم بالا به سوختن چربی های اضافه  بدن حتی زمانی که شما خواب هستید  کمک می کند .متابولیسم بالا به هضم بهتر غذا نیزکمک می کند .در این متن سعی داریم بسیاری از سبزی ها و میوه هایی را که باعث افزایش سطح متابولیسم می شوند معرفی کنیم .
مارچوبه 
مارچوبه را در رژیم غذاییتان قرار دهید تا اثر کاهش وزن آن را ببینید.این سبزی از لحاظ مواد مغذی بسیار غنی و از لحاظ کالری بسیار فقیر است .
بروکلی 
بروکلی نیز به افزایش سطح متابولیسم بدن کمک می کند زیرا منبع غنی ویتامین سی و کلسیم است که هردو باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شوند .ثابت شده است که بیمارن تیروییدی می توانند خیلی چاق شوند .بروکلی داری ماده ای است که هورمون های تیرویید در بدن را کاهش می دهد .
لوبیا ها 
لوبیا ها را می توانید در سوپ ها ، سالادها و خوراک های سبزیجات استفاده کنید و از این طریق سوخت و ساز بدن خود را بالا ببرید .از آنجاییکه لوبیاها دارای فیبر و پروتئین هستند ، نه تنها به سوختن چربی ها کمک می کنند ، بلکه سطح انسولین بدن را هم بعد از هضم غذا پایین می آورند و به این ترتیب ازتجمع و ذخیره چربیها جلوگیری می کنند .
کلم 
کلم را به سالاد ها اضافه کنید و یا به دنبال دستورهایی با کلم بگردید و آن را در برنامه غذایی خود بگنجانید.کلم دارای ویتامین ب است و باعث افزایش هضم می شود .
کرفس
کرفس یک ماده غذایی گرمازاست که به راستی برای افزایش متابولیسم مفید است .در سوپ ها و خورش ها می توانید از کرفس به وفور استفده کنید .
خیار 
خیار میوه مشهور دیگریست که باعث افزایش متابولیسم و هضم بهتر می شود . خیاراولین میوه ایست که در تهیه سالاد به ذهن می رسد.این میوه خاصیت دتوکس دارد.خیار در داشتن آب ، ویتامین و فیبر بسیار غنی می باشد و از کم آب شدن بدن جلوگیری می کند و اجازه نمی دهد تا چربیها در بدن جمع شوند .
سیر 
این سبزی نه تنها غذاهای شما را طعم دار می کند بلکه منجربه افزایش سوخت و ساز بدن هم می شود .سیر با حمایت از سوخت و ساز قند خون سطح لیپید ( چربی ) از کنترل می کند . بهترین روش استفاده از سیر له شده  در غذاهاست .
زنجبیل 
این ماده علاوه بر تند کردن غذاهای شما به کارهای دیگری هم می آید با اضافه کردن کمی زنجبیل به چای متابولیسم خود را هم بالا ببرید .
 سیب زمینی شیرین 
این ماده غذایی هم منبع خوبی از ویتامین ها و فیبر است .هضم را بهتر کرده و حالت سم زدایی نیز دارد .متاسفانه این نوع سیب زمینی در کشور ما خیلی رایج نیست .
اسفناج 
برگ سبزی که غنی از ویتامین ب است .اگر شما ورزش های قدرتی انجام می دهید .اسفناج به شما در افزایش حجم ماهیچه کمک می کند .و سطح متابولیسم را در جهت سوزاندن بیشتر چربی و کالری افزایش می دهد .هر چه حجم ماهیچه های شما بیشتر باشد شما بهتر قادر به چربی سوزی خواهید بود .پس حتما جای اسفناج را در برنامه غذایی خود باز کنید .
به یاد داشته باشیم که سوخت و ساز بدن افراد متغیر است . هر کدام از این سبزی ها می توانند با توجه به سیستم منحصر به فرد بدن شما نتایج متفاوتی به شما بدهند .پس بهتر است شما در کنار یک متخصص تغذیه بهترین روش برای لاغری را بیابید .