برو اول

این ادویه ها شما را لاغر می کنند !

این ادویه ها شما را لاغر می کنند !

ادویه ها کاری بیشتر از مزه دار کردن غذاها انجام می دهند .ادویه ها می توانند به شما کمک کنند تا شما به وزن ایده آل خود برسید .این گروه ازادویه ها علاوه بر داشتن خواص مختلف و مفید ، سرعت کاهش وزن شما را افزایش می دهند .

فلفل چیلی ( تند )


فلفل چیلی یک چربی سوز فوق العاده است . این ماده غیر از آزاد سازی انرژی بدن اشتها را کاهش داده و نیاز به کربو هیدرات ها را کم می کند .این ادویه متابولیسم بدن را افزایش داده و هضم را آسان تر می کند .راز پودر فلفل در کاهش وزن چیست ؟ مواد شیمیایی موجود درفلفل تند  درکاهش اشتها تاثیر به سزایی دارند و به شکستن چربی بدن کمک می کنند .
زنجبیل 

زنجبیل تازه یا پودر خشک شده آن ، هردو خاصیت یکسانی در کاهش وزن دارند .تحقیقات نشان می دهد که زنجبیل به کاهش اسیدهای چرب موجود در خون کمک می کند و سطح شکر خون را تنظیم می کند ، از بالا رفتن گلوکز جلوگیری می کند ودر نتیجه اشتها و احساس گرسنگی کمتر می شود .
در آسیا زنجبیل به شکل سنتی برای جلوگیری از چاقی و حفظ وزن مناسب استفاده می شده است .یک مطالعه ژاپنی یافته است که این ادویه باعث ایجاد گرما در بدن می شود .ایجاد گرما در بدن پروسه ایست که با سوختن چربی های انباشته در بدن و آزاد سازی انرژی  اتفاق می افتد .همچنین باوری مبنی بر استفاده از زنجبیل و از دست دادن وزن اضافی وجود دارد .در نهایت زنجبیل دارای ترکیبات ضد التهابی است و بدن را در برابر حساسیت به انسولین محافظت می کند .
 زردچوبه 

زردچوبه یک ادویه عطر دار است که در ادویه کاری و اکثر غذاهای هندی استفاده می شود .این ادویه شامل کرکیومین است که به خواص کاهش وزن مشهور می باشد .تحقیقات نشان می دهد که این ماده نه تنها به کاهش وزن کمک می کند بلکه از رشد دوباره چربی ها بعد از کاهش وزن جلوگیری می کند .
تحقیقات آزمایشگاهی نشان می دهد موش هایی که به آنها اسانس زردچوبه تزریق شده است راحت تر و بهتر از دیگر موش ها وزن خود را کنترل می کنند .
پودر سیر 


سیر حاوی مجموعه ای از ترکیبات ضد التهابی و ضد میکروبیست که می تواند به کاهش وزن کمک کند .ثابت شده است که عصاره سیر باعث کاهش وزن و کاهش شاخص توده بدن زنان  می شود .این ماده در عین حال که اشتها را کم می کند موجب چربی سوزی هم می شود .سیر هم چنین دمای بدن را بالا می برد که این می تواند باعث بالا رفتن متابولیسم بدن هم شود .
زیره سبز


زیره سبز نه تنها عطر دلچسبی به گوشت ها می دهد بلکه از چاقی و وزن گرفتن جلوگیری می کند .یک مطالعه ایرانی یافته است که زنانی که هر روز پودر زیره مصرف می کردند قادر بودند کالری دریافتی خود را 500 کالری کاهش دهند .در این مطالعه که روی 88 زن چاق و خیلی چاق انجام شده است دیده شد ، گروهی که زیره مصرف می کردند یک و نیم کیلو بیشتر از گروه دیگر لاغر شدند .و در نهایت در مقایسه با گروه دیگر حدود 16 درصد بیشتر از چربی بدن را از دست دادند .
دارچین 


آیا می دانستید که استفاده از پودر دارچین باعث می شود شکر بیست برابر بیشتر از حالت نرمال تجزیه شود .مطالعه ای در امریکا نشان می دهد که استفاده ازیک چهارم قاشق  تا یک قاشق چایخوری دارچین با هر وعده غذایی بیست برابر بیشتر به سوخت و ساز شکر کمک می کند .این ادویه در ضمن سطح قند خون را تنظیم می کند و حالت روانی فرد را تثبیت می کند .دارچین هم چنین مانع تشکیل ذخایر چربی شده و بدن را پر انرژی می کند .