برو اول

ارتباط خواب زیاد و بیماریهای قلبی ، دیابت و چاقی

ارتباط خواب زیاد و بیماریهای قلبی ، دیابت و چاقی

افرادی که بیشتر از 10 ساعت در شب می خوابند بیشتر در معرض ابتلا به بیماریهای قلبی ، دیابت و چاقی قرار دارند .
افرادی که کمتر از 6 ساعت می خوابند هم بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های قلبی عروقی ، دیابت و چاقی هستند .
و اما افرادی که شب ها حدود 7 تا 9 ساعت می خوابند کمتر در معرض این بیماری ها قرار می گیرند .
همه می دانند که کم خوابی برای سلامتی انسان مضر است اما تحقیقات جدید نشان می دهد که دراز کشیدن زیاد و خوابیدن زیاد می تواند نتایج بدتری باشد .
کم خوابی و زیاد خوابیدن هر دو ریسک بیماریهایی مثل دیابت را افزایش می دهند .
مطالعه ای که روی بیش از 50 هزار نفر انجام شده است نشان می دهد، افرادی که کم یا زیاد می خوابند بیشتر از دیگران دچار مشکلات جسمی و روحی مختلفی از قبیل بیماری های قلبی عروقی ، دیابت ، اضطراب و چاقی می شوند .
دانشمندان جدیدا به این نتیجه رسیده اند که استراحت زیاد لازمه سلامتی نیست .زیاد خوابیدن همان ریسک های کم خوابی را دارد .اگر چه مطالعه  انجم شده  در آکادمی داروهای خواب در امریکا حاکی ازداشتن ریسک بیماری های قلبی در این افراد است ولی سکته ها و دیابت هم در افرادی که زیاد می خوابند بیشتر رخ می دهد .
خواب مناسب درطول هرشب ریسک ابتلا به به بیماری ها را کاهش می دهد و حتی می  تواند برای افراد بالای 45 سال که مشکلاتی دارند مفید هم باشد .
دکتر بدر متخصص خواب در آکادمی خواب امریکا می گوید : " یک سبک زندگی سالم و متعادل فقط محدود به رژیم و ورزش نمی شود ، بلکه زمان خواب و چگونگی خواب هم به اندازه چیزهایی که می خورید و ورزشی که می کنید مهم است .و خوابیدن به مدت 7 تا 9 ساعت برای برخوردار شدن از فواید خواب بسیار ضروریست .اما این مسئله برای افرادی که مشکلات عروقی دارند مهم تر می باشد .مشکلات رایج خواب از قبیل آپنه خواب و بی خوابی هم معمولا در افرادی اتفاق می افتد که مشکلات قلبی عروقی دارند و این مشکلات می تواند مانع داشتن یک خواب خوب باشد .پس اگر خیلی خسته از خواب برمی خیزید حتما به یک متخصص مراجعه کنید شاید مشکل خواب داشته باشید .اگر شما دچار مشکلات خواب باشید درمان آن می تواند در بهبود بخشیدن کیفیت زندگی شما بسیار موثر باشد ."
دکتر بدر و همکارانش مدارک سلامتی 54 هزار امریکایی بالای 45 سال را بررسی کرده اند که این مطالعه در ژورنال اسلیپ به چاپ رسیده است .
آنها دریافتند که یک سوم این افراد کم خواب ها هستند یعنی افرادی که شب ها اغلب 6 ساعت یا کمتر می خوابند . دو سوم باقی افرادی هستند که خواب مناسب یا مطلوب دارند .این افراد شب ها بین 7 تا 9 ساعت می خوابند و تعداد کمی هم وجود دارند که زیاد می خوابند یعنی بیش از 10 ساعت در طول شب را می خوابند .
آنها می گویند که به نظر می رسد الگوی خواب در افراد با بیماری های روانی و فیزیکی در ارتباط هستند، و علائم این بیماریها با اصلاح مقدار استراحت در شب کاهش پیدا می کند .
دکتر ژانت کرافت متخصص بیماری های قلبی در مرکز درمان و پیشگیری بیماریها در امریکا می گوید : بسیاری ازروابط بین طول خواب ناسالم و بیماری های عروق را می توان با وجود چاقی و اضطراب های مکرر ذهنی توجیه کرد .او پیشنهاد می کند که پزشکان در مورد بیماری های قلبی عروقی علاوه بر بررسی برنامه خواب حتما سلامت روح و روان و وزن بدن را نیز در نظر بگیرند .