برو اول

خوب بخوابید و زیباتر شوید. .

خوب بخوابید و زیباتر شوید. .

بیوتی اسلیپ یعنی خوابیدن برای زیبا شدن حقیقت دارد . نکاتی که باید راجع به یک  خواب خوب دانست :
خواب خوب بهبود پوست را سریع تر کند .
پوست شما از ساعت های خواب جهت درمان و برطرف کردن آسیب های روزانه استفاده می کند . با بستن چشمهایتان و به خواب رفتن پوست شانس بازسازی خود را بدست می آورد و به همین دلیل است که صبح ها سرحال و شاداب تر از خواب بیدار می شوید .
خواب بیشتر، پوست شفاف تر ( منظور از خواب بیشتر خواب مطلوب است ) . 
کمبود خواب باعث ایجاد استرس می شود و استرس هم موجب پدید آمدن جوش های سر سیاه و جوش های دیگر می شود . متخصصان در تحقیقی که روی دانشجویان انجام داده اند  دریافته اند که دانشجویان بیشتر درزمان داشتن استرس ( مثل دوران امتحان ) مضطرب بوده اند و دچار قطع خواب زیادی می شده اند .
چشمان براق تر 

دلتان می خواهید شما هم چشمانی داشته باشید که برق بزنند ؟؟؟ اجازه ندهید که دور چشمانتان حلقه سیاه بیفتد و نورچشمانتان را بدزدد .گاهی این حلقه های کبود یا سیاه دور چشم می تواند ارثی باشد ولی مطمئن باشید که کم خوابی می تواند آنها را پر رنگ تر کند .حتما از کرم های دور چشم مخصوص استفاده کنید و در صورت نیاز هم در طول روز از کانسیلر ( پوشاننده ) استفاده کنید .
رنگ پوست مناسب 
کم خوابی در طول شب باعث رنگ پریده شدن پوست شما در صبح روز بعد خواهد بود .خواب خوب باعث جریان خون سالم در پوست شما می شود .اگر صبح با یک پوست ناجور از خواب بیدار شدید ، از کرم پودراستفاده کنید . و با یک پودر مات کمی رنگ به صورتتان بدهید .
بهتر دیده می شوید .
ممکن است دوستان ، خانواده و یا همکارانتان متوجه تغیر در چهره شما باشند در حالیکه خودتان همچین حسی ندارید .درتحقیقی که در سوید انجام شده است از یک گروه خواسته شد که به تصاویر افرادی که کم خوابی داشته اند و عکس افرادی که یک خواب خوب 8 ساعته داشته اند بنگرند .از دید این افراد کسانیکه  خوب خوابیده اند سالم تر ، سرحال تر و جذاب تر به نظر می رسیدند .
پف دور چشم 
صبح ها شما با چشمان پف آلود بیدار می شوید زیرا وقتی که شما به طور افقی دراز می کشید دور چشم شما مایعی جمع می شود که باعث پف کردن اطراف چشم می شود . راه حل : سر خود را از سطح قلب خود بالاتر قرار دهید . شاید لازم باشد از چند بالش زیر سر خود استفاده کنید .صبح ها به مدت یک تا دو دقیقه از کیسه و دستمال های سرد در اطراف چشم استفاده کنید .
از نمک پرهیز کنید .
اگر شب ها دنبال چیزی برای خوردن می گردید یک میوه دست بگیرید .خوردن خوراکی های شور صبح به شما یک صورت پف کرده تحویل می دهد .زیرا خوراکی های حاوی نمک زیاد آب را زیر پوست نگه می دارد و ایجاد پف و ورم می کند .
آخرین نوشیدنی شما آب باشد .
با نوشیدن آب قبل از خواب صبح ها با یک پوست کم آب و تشنه از خواب بیدار نمی شوید . سعی کنید بهترین و بیشترین نوشیدنی شما آب باشد . صبح ها هم از کرم های حاوی زینک سولفات استفاده کنید تا سوراخ های پوست شما کوچک تر دیده شوند .
یک برنامه منظم پوست شبانه داشته باشید .
برای نرم و لطیف کردن پوست ابتدا آلودگی ها و آرایش صورت را با یک پاک کننده ملایم پاک کنید و سپس از یک مرطوب کننده استفاده کنید . برای مرطوب نگه داشتن ناحیه حساس پوست پزشکان استفاده از دور چشم حاوی گلیسیرین و بالم لب را توصیه می کنند .
یک حمام گرم 
یک راه عالی که به خواب رفتن شما کمک می کند می تواند پوست شما را هم بهتر کند .قبل از خواب یک حمام پر از حباب و اسکراب و روغن ها بگیرید تا کمی دمای بدن را بالا ببرید . بعد از پایین آمدن دوباره دمای بدن شما احساس خواب آلودگی خواهید کرد .
رتینوئیدها شب ها بهتر جواب می دهند .
رتینوئیدها – محصولات پوستی حاوی ویتامین آ – یک گزینه عالی برای از بین بردن چروک ها و یا کم رنگ تر کردن آنهاست . از این کرم ها حتما شب ها استفاده کنید. زیرا استفاده در طول روز پوست شما را حساس و گاها قرمز می کند .
به پشت بخوابید تا صورتتان کمتر چروک شود .
صورت دوست شما کمتر چروک شده است ؟  احتمالا او مثل شما به صورت نمی خوابد . خوابیدن روی صورت اغلب باعث ایجاد خطوط و چروک  پوست می شود . این خطوط ممکن است به مرور دایمی و ماندگار شوند . اگر مجبورید که به روی صورت بخوابید پس حداقل از ملافه های ابریشمی یا ساتن استفاده کنید .به این ترتیب شاید خطوط خواب کمتری روی پوست شما ایجاد شود .
انگشتان خود را فراموش نکنید .
بهتر است شب ها فقط روی پوست صورت تمرکز نکنید .
بهتر است شب ها غیر از پوست صورت ، انگشتان و حتی کف پا را هم مرطوب کنید و در صورت نیاز به جذب بیشتر کرم حتما بعد از استفاده از کرم جوراب بپوشید .

باز نویسی شده توسط : دبرا جالمان 
منبع : bmd.com
ترجمه : دست سبز