برو اول

با این تمرینات ساده شکم خود را پس از زایمان لاغر و محکم کنید !

با این تمرینات ساده شکم خود را پس از زایمان لاغر و محکم کنید !

بعد از زایمان نه تهنا مادران با مسئولیت سنگین مادری روبرو هستند باید شکم آویزان را هم تحمل کنند .داشتن یک شکم شل و آویزان بعد از زایمان بسییار طبیعی است زیرا در دوران حاملگی این انبوه چربی به عنوان بالش برای جنین بوده است . متاسفانه بعد از زایمان آب کردن این چربی ذخیره شده در میانه بدن بسیار سخت است .زیرا بسیاری از نرمش ها از قبیل دراز نشت فقط روی چربی های بالای شکم تاثیر گذار است و لایه های زیرین را که مسئول بد قیافه کردن و شل کردن شکم هستند درگیر نمی کند . اینجا به چند تمرین ساده برای صاف کردن شکم و جلوگیری از شل آ ن پیشنهاد می کنیم .
هشدار : قبل از انجام هر کدام از این ورزش ها و قبل از شروع حرکات ورزشی و نرمشی پس از زایمان حتما با پزشک خود مشورت کنید و از زمان مناسب انجام ورزش مطمئن شوید .

کشش پا 

12 تا 14 هفته بعد از زایمان می توانید این ورزش فوق العاده را انجام دهید .یک حوله کوچک بردارید .به پشت دراز بکشید و زانو ها را بالا ببرید .ساق پا باید با سطح زمین در موازات باشد .حوله را روی ران خود بگذارید و با دودست خود دو سر حوله ار بگیرید .و ران را هل بدهید در حالیکه سعی می کنید مقاومت ایجاد کنید .خیلی آرام سر و شانه ها را بالا بیاورید و پای چپ را به سمت بیرون کشش بدهید . حالا پا را عوض کنید .5 بار اینکار را تکرار کنید .و تا 10 بار تکررا پیش بروید .

فشار لگن

این ورزش را فقط پس از زایمان طبیعی می توانید انجام دهید .این تمرین را می توان حتی یک هفته پس از زایمان انجام داد .به پشت دراز بکشید و زانوها را خم کنید .می توانید برای ایجاد حمایت بالشی زیر باسن و بالشی هم بین زانوها  قرا دهید .با پاهای صاف و بازوهایی که در کنار بدن قرار گرفته اند نفس بگیرید و هنگام نفس دادن شکم  را بکشید و پایین لگن را خیلی آرام فشاردهید .( گودی کمر را به زمین بچسبانید ) در همان حالت باسن را هم فشرده کنید درست مثل زمانی که تمرین کیگل را انجام می دهید .این تمرین را 5 تا 10 بار تکرار کنید .

سرخوردن پاشنه 

این ورزش را هم می توانید یک یا دو هفته بعد از زایمان انجام دهید. به پشت دراز بکشید و زانوها را خم کنید  .پاها را به اندازه کمر باز نگه دارید و شکم را تو بکشید . حالا پای چپ خم کنید در حالیکه پاشنه را به سمت زمین خم می کنید .لگن را محکم نگه دارید .دو و باز دم کنید و در همین حال ماهیچه های شکم را بگیرید و پاشنه ها را خم کنید .زانو ها را کمی خم نگه دارید و دوباره به حالت کششی برگردید . پاها را به ترتیب عوض کنید و این عمل را 5 تا 10 بار انجام دهید .

ضربه حوله 

با پشت روی زمین و زانوهای خم ، یک حوله را روی پا قرار دهید و با دو دست انتهای حوله را بگیرید . حوله را محکم بگیرید . همانطور که ران ها را محکم بهم می چسبانید خیلی آرام حوله را بکشید .دم داشته باشید و هنگام بازدم شکم را تو بکشید و شانه ها را کمی از زمین بلند کنید .چند ثانیه به همین شکل باقی بمانید .با جمع کردن و رها کردن عضلات شکم  10 تا 12 بار این کار را بکنید و به تدریج به 20 بار برسانید .

منبع :healthydietbase.com

ترجمه :  دست سبز