برو اول

جادوی جوانه

جادوی جوانه

دانه ها معجزه های کوچک هستنن که تمام نقشه های زنتیکی که قرار است به نسل های بعدی منتقل شود در آنها نهاده شده است .آنها همچنین مملو از مواد مغذی و ویتامین هایی هستند که جریان رشد را حمایت می کنند.وقتی کمی آب به این دانه ها اضافه می شود ، مرحله اول جوانه زدن یعنی بالاترین فراهمی زیستی مواد مغذی اتفاق می افتد . جوانه ها قطعا به معنای واقعی کلمه ابر غذا هستند .( سوپر فود )
هنگام جوانه زدن در واقع نوعی جادو اتفاق می افتد . بسیاری از فرهنگ های قدیمی این خوراک جادویی را می شناختند .بخصوص فرهنگ های آسیایی از شکل های مختلف جوانه ها به منظور خوراکی و درمانی استفاده می کرده اند . چند قرن پیش غربی ها از جوانه ها برای درمان کمبود ویتامین سی استفاده می کردند و تنها در دهه های اخیر است که غربی ها به فواید بی نظیر جوانه ها پی برده اند .

برخی فواید جوانه ها 

هضم 
ابتدا با هضم شروع می کنیم ، زیرا هضم نهایی جهت در اختیار گذاشتن مواد غذایی لازم  و برای داشتن بدن سالم و شاد حیاتیست .جوانه ها سرشار از آنزیم هایی هستند که در جریان متابولیک بسیار ضروری هستند و یکی از آنها هضم فیزیکی غذا در روده است .
فیبر فراوان موجود درجوانه ها حجم مدفوع را افزایش می دهد و به حرکت آن در روده و دفع آن کمک می کند .هضم انرژی کمی می گیرد و باقی انرژی برای اهداف دیگر می ماند حرکت  نرم مدفوع روده ها را ماساژ می دهد  .و باعث تولید شیره معده می شود . در نتیجه ریسک اسهال ، یبوست و حتی سرطان پایین می آید . 

سیستم ایمنی 
اکنون محققان به این نتیجه رسیده اند که هفتاد درصد سلول های سازنده سیستم ایمنی در دیواره روده ها وجود دارند .جوانه ها کمک می کنند که این سربازان کوچک تخریب نشوند .باکتری های غیر مفید هم در روده وجود دارند ولی با هضم آسان می توانند راحت تر کنترل شوند .و به این ترتیب اولین دفاع بدن در برابر موجودات خطرناک تشکیل می شود .

همچنین بدن ویتامین سی و آ موجود در جوانه ها را راحت تر جذب می کند . این ویتامین تولید سلول های سفید را تقویت می کنند .این سلول ها ما را از عفونت ها و وا کنش های آلرژیک محافظت می کنند .

پروتئین بالای موجود در جوانه ها به این معنیست که این جوانه ها برای سلامت ، بازسازی و مراقبت ازکل سلول ها مفید است . جوانه ها منبع مهمی از پروتئین برای گیاهخوارانی هستند که پروتئین حیوانی استفاده نمی کنند.
جهت یادگیری روش صحیح پرورش جوانه به این قسمت از سایت مراجعه کنید .آموزش صحیح سبزکردن جوانه