برو اول

اکلر یا نون خامه ای

اکلر یا نون خامه ای

نان خامه ای
اکلر یا همون نون خامه ای خودمان یکی از محبوب ترین شیرینی های خانه ما .

اولین بار که می خواهید این شیرینی را درست کنید ممکنه کمی دلواپس باشید.نکنه خراب شه نکنه نتونم و  بعد پیش خودم خیط شم .اصلا نترسید .مهم این است که دستور درستی را دنبال کنید .در مورد همه کیک و شیرینی ها قضیه از این قرار است .قبل ها وقتی دنبال دستور کیک یا شیرینی خاصی می گشتم 10 تا سایت می رفتم و با دستورهای متفاوتی روبرو می شدم و یا دستورهایی که فقط کپی شده بودند.چطور باید به اینها اعتماد کرد؟؟؟ یکی از انگیزه های من برای داشتن این سایت  ودرمیان گذاشتن دستورهای ساده ولی مطمئن و امتحان شده با شما عزیزان از همون روزها شکل گرفت ....

مواد لازم 

  • آرد 200 گرم 
  • آب یک و نیم پیمانه
  • تخم مرغ 4 عدد (شاید بیشتر)
  • روغن 2 قاشق غذاخوری
  • نمک نصف قاشق چایخوری 
  • وانیل نصف قاشق چایخوری 
  • شکر 2 قاشق چایخوری 
  • تخم مرغ برای رویه یک عدد
  • خامه و یا کرم 250 گرم (برای پر کردن نان خامه ای ها )

خوب یک قابلمه استیل متوسط بردارید.آب و کره ، شکرو نمک و وانیل را داخلش بریزید و منتظر شوید تا به جوش بیاید. به محض اینکه به جوش آمد تمام آرد را به یکباره داخل قابلمه ریخته و با یک قاشق چوبی هم بزنید .این کار را با سرعت انجام بدهید تا خمیر از اطراف ظرف جدا شود . قابلمه را از روی حرارت بردارید و بگذارید گرمای اولیه اش را ازدست بدهد .می توانید خمیر را ازقابلمه به ظرف هم زن یا ظرف تمیز دیگری منتقل کنید. شکل خمیرتون باید اینجوری باشه.

تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید و بعد از هر بار هم بزنید .ممکن است بعد از اضافه کردن تخم مرغ سوم به غلظت مناسب برسید یا پنج تخم مرغ نیاز داشته باشید ( بسته به سایز تخم مرغ ها ) غلظت خمیر باید در حدی باشد که اگر یک گلوله از خمیر را روی کاغذ روغنی گذاشتید وانرود.


 خمیر را داخل قیف بریزید (اگر قیف ندارید می توانید از کیسه فریزر هم استفاده کنید و گوشه اش را ببرید و به عنوان قیف استفاده کنید.). حالا خمیر را با فاصله روی کاغذ روغنی بریزید  و در فر گرم روی 200 درجه تا زمانی که رویشان طلایی شود بپزید .

نکته :بعد از بیرون آوردن  می توانید روی پارچه ای مرطوب آنها را خنک کنید .هر چند من خودم عاشق همون حالت ترد و شکننده اش هستم .کمی که سرد شد درونشان را با خامه یا کرم یا حتی کرم کاستارد پر می کنیم .من از خامه قنادی استفاده می کنم .مقدار لازم را از فریزر بیرون آورده و با هم زن می زنم تا شکل بگیرد .می توانید از کرم شانتی هم استفاده کنید .
نکته : در جایی دیدم که از یک تخم مرغ زده برای رومالی استفاده می کردند و رنگ نان ها بهتر و زیبا تر میشد....

درنگ نکنید همین امروز این دستور را امتحان کنید .نوش جان