برو اول

خوب پیر شوید .

خوب پیر شوید .

ورزش ، رژیم غذایی به همراه ژنتیک می توانند عوامل مهمی در پیر شدن باشند .هر چند جریان پیر شدن می تواند تمام اعضای بدن از موی سر گرفته تا پوست و قلب شما را درگیر کند ، با داشتن چند عادت خوب می توانید خوب پیر شوید .
مثبت باشید .
شما همانی هستید که فکر می کنید .حتی وقتی دارید پیر می شوید .کسانی که فکر می کنند پیر شدن یعنی رسیدن به آگاهی و رضایت کامل چهل درصد بیشتر از افرادی که فکر میکنند پیری برابر است با بی ثمری و تنهایی ، از ناتوانی ها ی مربوط به پیری در امان هستند .
مواظب چیزی که می خورید باشید ...
تغذیه نقش مهمی در روند پیری شما دارد .تحقیقات اخیر نشان می دهد که داشتن رژیم غذایی با قند پایین و سبزیجات و پروتئین بالا سالم ترین رژیم غذایی است .رژیم مدیترانه که غنی از سبزیجات ، غلات کامل ، مغزها و شراب قرمز است نمونه بسیار خوبیست .این رژیم همچنین خوردن ماهی دوبار در هفته و حذف نمک را توصیه می کند . تحقیقات دانشگاه هاروارد نشان می دهد که اینگونه رژیم ها می تواند به خوب پیر شدن شما کمک کند و جلوی سکته ها و بیماری های قلبی و در نتیجه مرگ زود هنگام را بگیرد . 
به گفته محققان مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 مثل سالمون و گردو می تواند به حفظ چربی های ضروری پوست و دیر پیر شدن آن کمک کند . و در مقابل مصرف مواد غذایی چرب ، کربوهیدرات بالا ، چیپس ، سودا و نان سفید روند پیر شدن را تسریع می کند .پس در هنگام خرید به سمت شیرینی های طبیعی و غلات کامل بروید .
و مقداری که می خورید ...
پرخوری  می تواند عمر را کوتاه کند ، موجب  بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 شود .برای اینکه طولانی و خوب زندگی کنید بسیار مهم است که برنامه غذایی متعادلی داشته باشید که حاوی روزانه  دو و نیم پیمانه سبزیجات ، یک و نیم پیمانه میوه ، تقریبا صدو پنجاه گرم غلات ، 3 پیمانه لبنیات و دویست گرم پروتئین است .
مرتب ورزش کنید ..
برای خوب پیر شدن فعال بودن فاکتور بسیار مهمیست .یک زن به طور متوسط می تواند بین 30 تا 70 سالگی 23 درصد ماهیچه های خود را از دست بدهد . شما در روند پیری ماهیچه هایتان را سریع تر از دست می دهید .اما ورزش به طور مرتب می تواند قدرت و حجم ماهیچه ها را حتی تا نود سالگی حفظ کرده و افزایش دهد . با توجه به مطالعه ای که اخیرا انجام شده حفظ اندام متناسب می تواند کم حافظگی مربوط به پیری را کاهش دهد . حتی می تواند تا 25 درصد مانع ایجاد آلزایمر شود . زیرا ورزش هیپوکامپوس را تقویت می کند یعنی بخشی از مغز را که به یادگیری مربوط است .
روابط اجتماعی بالایی داشته باشید .
دوستان و اقوام شما می توانند باعث شوند که شما طولانی تر عمر کنید .افرادی که روابط اجتماعی بالایی دارند 50 درصد بیشتر از دیگران شانس زندگی طولانی را دارند .
ازپوست خود در برابر آفتاب محافظت کنید . 
قرار گرفتن به مدت طولانی در مقابل آفتاب نه تنها ممکن است باعث سرطان شود بلکه حتما پوست شما را چروک می کند .اما استفاده از ضد آفتاب مانع پیری پوست می شود .اما از آنجاییکه که آفتاب به ساختن ویتامین د کمک می کند محروم کردن خود از آفتاب خیلی منطقی به نظر نمی رسد . به گفته محققان بعد از قرار گرفتن در برابر آفتاب بعد از چند دقیقه پوست دیگر ساختن ویتامین د را رها کرده و سرطان تولید می کند . اگر فکر می کنید آفتاب کافی نمی گیرید ماهی سالمون و یا تخم مرغ بخورید .
به مقدار کافی بخوابید .
ممکن است شب ها به مدت 7 تا 9 ساعت بخواید .اما آیا می دانید که نداشتن خواب کافی ریسک ابتلا به بیماری های قلبی ، چاقی مفرط و دیابت را بالا می برد .و در عوض خواب های کوتاه نیمروز می تواند حافظه را تقویت کند و حتی خواب کم شب را جبران کند .در نتیجه شاید خواب زیبایی یک افسانه نبوده است .در طول خواب بدن شما هورمون رشد تولید می کند و این هورمون کلاژن و لاستین را که مواد ضروری برای ساختن پوستی زیبا و جوان هستند بازسازی می کند . تحقیقات جدید ارتباط عمیقی بین کم خوابی و پیر شدن مغز را نشان می دهند . به زبان دیگر کم خوابی بر عملکرد مغز تاثیر گذاشته روند پیر شدن را تسریع می کند . بسیاری از ما خواب را به عنوان یک ضرورت نمی بینیم .

اگر می خواهید امسال تغییر بزرگی بکنید سعی کنید بیشتر بخوابید .