برو اول

چگونه هورمون های چربی سوزی را بیدار کنیم ؟

چگونه هورمون های چربی سوزی را بیدار کنیم ؟

ممکن است برخی فکر کنند که لاغر شدن یعنی نخوردن و ورزش کردن ولی بهتر است بدانیم تحقیقات اخیر نشان می دهد که مسئله می تواند خیلی پیچیده تر باشد .اخیرا محققان به این نتیجه رسیده اند که علاوه بر عوامل ژنتیکی ، عادت های بد غذایی و کم تحرکی ، هورمون ها ، فعالیت آنها و تعادل آنها نقش بزرگتری در ذخیره و سوزاندن چربی و بدست آوردن وزن مناسب بازی می کنند .
در این مطلب به چهار روشی که می توانند هورمون های چربی سوز شما را بیدار کنند اشاره می کنیم .

استراحت کنید وآرامش داشته باشید .
بسیاری از افراد شغل های سخت دارند . و وظایف و مسئولیت هایی بر عهده دارند که حتی اوقات فراغت آنها را هم می گیرد .وقتی همیشه در موقعیت عجله قرار داریم مغز ما دستور مبارزه یا فرار را می دهد که این دستور باعث ایجاد احساس اضطراب ، خستگی و تحریک پذیری می شود . این استرس هورمون کورتیزول تولید می کند و هورمون کورتیزول در کنار فعالیت های دیگرش اشتهای شما را به خوردن شکرو کربو هیدرات های بد افزایش می دهد .وقتی ما تسلیم این دستورات می شویم سطح انسولین ناگهان بالا رفته و به طور ناگهانی هم پایین می آید . این سیکل ادامه می یابد تا زمانی که شما شروع به استراحت کنید .
چاقی استرسی اصطلاحیست که در این مورد بکار می رود . و این چربی معمولا در ناحیه شکم جمع می شود .
شما محدودیت های خود را می شناسید از مشکلات خود آگاه هستید و می دانید چه چیزهایی شما را  شاد می کند. پس سعی کنید اطراف خود را با مسائل شاد کننده پر کنید . برخی مدیتیشن را انتخاب می کنند و برخی هم با یک ماساژ خوب شسرحال می آیند .

ساعت های خواب خود را تنظیم کنید .
نداشتن خواب کافی و عدم وجود برنامه ثابت برای خواب می تواند روی هورمون های مسئول متابولیسم و عادت های غذایی تاثیر بگذارد .
در دانشگاه شیکاگو دکتر ماتیو بردی می گوید ما کشف کرده ایم که سلول های چربی برای عملکرد کامل به خواب نیاز دارند . انسولین بیشتر از هر هورمون و عامل فیزیولوژیکی بر توانایی بدن در جذب و یا تبدیل چربی ها تاثیر می گذارد .وقتی این هورمون درست عمل نمی کند ما بیشتر به ذخیره چربی می پردازیم تا تبدیل و سوزاندن آن .

عادت های غذایی خود را تغییر دهید .
می دانیم که رژیم غذایی بر هورمون ها هم تاثیر می گذارد . یک رژیم غذایی با سبزیجات تازه و میوه ، لبنیات کم چرب و غلات کامل می تواند بسیار کمک کننده باشد . در این مورد کورتیزول و قند خون نقش مهمی بازی می کنند .رژیم پر فیبر قند خون را کنترل می کند . نخود ، لوبیا ، عدس ، بروکلی و بروسل و جوانه ها منابع بسایر خوبی برای فیبر هیتند . از کربوهیدرات های پیچیده مثل نان سفید و ماکارونی بپرهیزید .
وقتی قند خون ما ثابت می شود مغز می تواند درست تر عمل کند و عوارض مربوط کاهش قند خون از جمله سردرد ، سرگیجه ، اضطراب و عصبانیت بکاهد . در نتیجه هورمون کورتیزول نمی تواند به تخریب بدن بپردازد .
حرکت کنید .
ورزش نیز بر تمام اعضا و هورمون های بدن تاثیر می گذارد . هورمون های چربی سوزی هم از این قاعده مستثنی نیستند .
ماهیچه های شما پر از گیرنده های انسولین هستند . هرچقدر که عظلات بیشتری داشته باشید حرارت بیشتری تولید می کنید و به شکل مفیدی انسولین مصرف کرده ، چربی می سوزانید . برخلاف باور عموم برای لاغر شدن لازم نیست مانند یک ورزشکار حرفه ای عمل کنید . 45 دقیقه ورزش متوسط سه بار در هفته برای تحریک و تنظیم تعادل انسولین کافیست .

منبع : https://www.powerofpositivity.com
ترجمه : دست سبز