برو اول

شیرینی پفکی گردویی

شیرینی پفکی گردویی

شیرینی پفکی گردویی یکی از اون شیرینی هاست که ازخوردنش سیر نمیشم و با دیدنش یاد عیدای بچگی می افتم  و می کنم جز بایدهای شیرینی های عیده . درست کردنش هم سخته و هم آسون یعنی دنبال کردن یک دستور مطمئین حتما نتیجه بسیار خوبی خواهد داشت ولی وای به روزی که دستورای نصفه و نیمه و ناقص رو دنبال کنید . من اینجا با جزییات این دستور رو که نتیجه بارها تلاش و امتحان کردن دستورهای مختلفه می نویسم . لطفا با دقت بخونید .

مواد لازم

  • زرده تخم مرغ  3 عدد
  • پودر شکر یا همون پودر قند 4 تا پنج قاشق غذاخوری
  • وانیل نصف قاشق چایخوری
  • آرد یک قاشق غذاخوری سرصاف
  • گردو نگینی صد تا صدو پنجاه گرم
  • بکینگ پودر نصف قاشق چایخوری
  • زعفران ( اختیاری )

طرز تهیه

زرده ها را بزنید . اینکار را حتما باید با هم زن انجام دهید . بعد از یک دقیقه نصف پودر شکر را اضافه کرده و به هم زدن ادامه بدهید . راز داشتن شیرینی گردویی پفکی خوشمزه زدن فراوانه شاید بیشتر از ده دقیقه باید بزنید . اونقدر بزنید که خودتون سفت شدن زرده ها زیر پره های هم زن رو حس کنید در اوخر کار باقی پودر شکر را هم اضافه کنید و دو سه دقیقه بزنید . حالا آرد را به همراه بکینگ پودر روی مواد الک کنید و با قاشق هم بزنید . گردوهای نگینی رو هم اضافه کنید . می تونید گردوها را تست کنید یا چند دقیقه در تابه تفت بدهید تا پوستشان جدا بشه . آروم با قاشق گردو ها را با مواد مخلوط کنید . فر را از قبل روی دمای 170 درجه گرم کنید . اگر احساس می کنید فرتون خیلی گرم میشه دما رو کمتر کنید چون این شیرینی ها زود می سوزن . روی سینی کاغذ روغنی بیاندازید و با قاشق چایخوری از مواد بردارید و روی کاغذ با فاصله دو سانتی قرار دهید . سینی را داخل فر بگذارید و تایمر رو روی ده دقیقه تنظیم کنید . زمان پخت ده تا پانزده دقیقه است و کاملا بسته به سایز شیرینی ها و صد البته  نوع فر شماست .

حتما منتظر شوید تا شیرینی ها کاملا خنک شوند و بعد از کاغذ جدا کنید .

 

 تجربه به من ثابت کرده که هر چقدر شیرینی ها رو ریز تر بریزید خوشگل تر میشن و بیشتر پف می کنن . داخل شیرینی باید توخالی باشه و تو دهن آب بشه .