برو اول

شکمی صاف می خواهید ؟

شکمی صاف می خواهید ؟

 چند روز بعد قرار است به یک مهمانی بروید ودلتان می خواهد شکمی صاف داشته باشید تا در لباستان زیباتر دیده شوید .می توانید چند روزی این مواد را کمتر بخورید.

مواد غذایی که باعث نفخ می شوند و اجازه نمی دهند شما شکمی صاف داشته باشید.

انواع کلم 
این مواد غذایی بسیار مفید هستند ولی شاید لازم باشد قبل از یک مهمانی که لباس شما کمی تنگ است این غذا ها را حذف کنیدمثل کلم ، بروکلی ،گل کلم .این نوع از سبزیجات حاوی رافینوز ، نوعی قند هستند که بدن به سختی می تواند بشکند و هضم کند .همچنین این سبزیجات سلولز بالایی دارند و هضم آنها مشکل  است بخصوص وقتی به صورت خام خورده می شوند .

میوه 
سیب ، هلو، انبه و هنوانه حاوی قند فروکتوز ممی باشند که می تواند ایجاد نفخ کند .کمپوت میوه اثرات بدتری هم دارد زیرا شامل شیرین کننده هایی هستند که بسیار دیر هضمند.نکته : این به معنی حذف میوه از رژیم غذایی شما نیست فقط محض آگاهی و انجام در شرایط خاص است .

آدامس
شما می خواهید برای خوشبو شدن نفس خود آدامس بجوید غافل از اینکه در حین جویدن آدامس مقدار زیادی از هوا را می بلعید که می تواند باعث ایجاد نفخ شود .آدامس ها معمولابه جای شکر حاوی سوربیتول هستند ( در بسیار ی از مواد غذایی بدون شکر و کم کالری موجود است ) که می تواند نفخ ایجاد کند.ببخشید که مزاحم آدامس جویدتان می شویم .!!!

شکلات 
 می دانم که گاهی تنها چیزی که می خواهید تکه ای شکلات است .مصرف خیلی کم شکلات ، مشکلی ایجاد نمی کند .اما اگر مقدار زیادی شکلات شیری بخورید لاکتوز موجود در آن (شکرموجود در شیر )گاز تولید می کند . در حالیکه شربت ذرت موجود در شکلات هم بسیار سخت هضم است . خلی هم ناامید نشوید ،شما می توانید به جای شکلات شیری ، شکلات تلخ بخورید.

ماست 
تمام محصولات لبنی از شیرگرفته تا ماست و پنیرحاوی لاکتوز هستند که هضمشان سخت است.و روده های شما را به زحمت می اندازد. (به همین دلیل هم در رژیم های لاغری مورد استفاده قرار می گیرند)

نوشابه ها ی گازدار 
حباب های موجود در نوشابه ها ی گازدار توسط گاز کربن دی اکسید تولید می شوند ، که می تواند باعث باد کردن شکم شما شود .بهتر است نوشابه های گازدار را از برنامه غذایی خود حذف کنید.

حبوبات 

حبوبات هم داری گلوکز هستند و می توانند گاز ایجاد کنند .
  
سیر 
سیر ، پیاز و پیازچه هم به دلیل داشتن فروکتوزداری خاصیت ایجاد گاز هستند .
سس کچاپ 
بهتر است از شربت ذرت( که فروکتوز بالای دارد) پنهان در سس ها با خبر باشید .آنها هم شامل فروکتوز هستند و زمانی که می خواهید شکمی صاف داشته باشید باید از برنامه غذایی شما حذف شوند.