برو اول

صابون باغبانی چیست ؟ ( طرز تهیه صابون باغبانی در خانه و نجات گیاهان )

صابون باغبانی چیست ؟ ( طرز تهیه صابون باغبانی در خانه و نجات گیاهان )

 

مراقبت از باغچه و گیاهان لزوما گران نیست و نیاز به استفاده از سم ضروری نیست .استفاده از اسپری های باغبانی بهترین روش برای مراقبت از باغ و گیاهان بدون آسیب زدن به محیط زیست است .

تهیه و استفاده این اسپری بیسار آسان است .

صابون باغبانی چیست ؟

این صابون وسیله ای جهت تمیز کردن گیاه نیست بلکه یک راهکار محیط زیست دوستانه برای حذف حشرات و آفت های کوچک از قبیل شته ،عنکبوت و غیره است .

این اسپری هم در باغ و هم در خانه قابل استفاده است . این محصول نه تنها سمی نیست و به محیط زیست آسیب نمی زند بلکه باعث از بین رفتن موجودات مفید هم نمی شود .

این صابون معمولا از محصولات نفتی و یا روغن گیاهان به دست می آید .به برگ گیاه اسپری می شود و باعث کشته شدن آفت ها می شود .برای نتیجه گرفتن باید اینکار را هشیارانه و هفته یکبار تکرار کرد .

این اسپری ها در بعضی فروشگاه های لوازم گل و گیاه موجود هستند ولی شما به راحتی می توانید این اسپری را در منزل آماده کنید .

یکی از روش های تهیه این صابون از این قرار است :

یک پیمانه روغن ( هر نوعی از گیاهان ) را با یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی ساده ( بدون سفید کننده باشد واصلا مایع ماشین نباشد ) مخلوط کنید . اکنون دو قاشق چایخوری از این مخلوط را به یک پیمانه آب گرم اضافه کنید و داخل بطری اسپری بریزید و روی برگ های مشکل دار بپاشید .

حتما این کار را روی بخش کوچکی از گیاه تست کنید . روی گیاهان زیر نور مستقیم آفتاب انجام ندهید زیرا با عث سوختن گیاهان می شوید.   

منبع :www.gardeningknow

ترجمه : دست سبز