برو اول

نجات گیاهان در حال خشک شدن !

نجات گیاهان در حال خشک شدن !

اگه شما هم مثل من عاشق گل و بلبل هستید و تو خونه چند تا گلدون خوشگل دارید که جونتون به جونشون بسته است این مطلب رو خوب بخوانید . گاهی علیرغم مراقبت های شما گل های گلدون ممکنه خودشون رو زرد کنند اینکار برای اینه که می خوان توجه شما رو به خودشون جلب کنند . با کمی توجه بیشتر شاید بتونید گل ها را نجات بدید . این روش ها را امتحان کنید .
گلدان را عوض کنید .
شاید یک گلدان که فقط کمی بزرگتر است و خاک تازه گل های شمار ا سرحال بیاورد . در انتخاب جنس گلدان هم باید خیلی دقت کرد .می تونید از گل فروشتون مشورت بگیرید من هم در اسرع وقت یک لیست مناسب تهیه می کنم . برای مثال گل های بنفشه تو گلدانهای پلاستیکی رشد بهتری دارند .
گیاه  را بهتر از قبل تغذیه کنید . 
خاک را با یک خاک با کیفیت عوض کنید .و حتی از تقویت کننده های مخصوص گیاه هم می توانید استفاده کنید .
به گیاه نور بدهید .
هر چند نور آفتاب غذای بسیاری از گیاهان است ولی قرار دادن یک گیاه رو به نابودی در برابر آفتاب خیلی منطقی نیست . پس برای مدت کوتاهی تا زمانی که گیاه  دوباره سر زنده شود به آن نور غیر مستقیم بدهید .
زیاد آب ندهید .
بیشترین اشتباه در نگه داری گیاهان آب دادن بیش از حد است . و حتی بعد از خشک شدن هم به آب دادن ادامه می دهیم .بهتر است به فصل ها و مقدار آب مورد نیاز هر گیاه و دفعات مناسب دقت کنیم .
مراقب آفت ها باشید .
اگر برگ ها و یا ریشه ضعیف شده اند احتمال حضور حشرات و آفت ها وجود دارد .می توانید برگ ها را به آرامی پاک کنید و یا یک محلول صابونی رقیق روی برگ ها اسپری کنید . طرز تهیه صابون باغبانی در مطلب جداگانه ای آموزش داده شده است .
گلخانه درست کنید .
گاهی ممکن است گیاه احتیاج به محیط مرطوب تری داشته باشد و از آنجاییکه داشتن گلخانه در خانه میسر نیست شاید فکر کنید دیگر نمی شود کاری کرد . نگران نباشید شما می توانید با قرار دادن یک کیسه پلاستیکی روی گلدان به مدت 4 تا 5 روز رطوبت کافی را به آن بدهید و یا اینکه مثل من از پوشش های پلاستیکی ظروف کیک یکبار مصرف استفاده کنید . من حتی برای جوانه زدن گیاهان و قلمه زدن و تکثیر از این پوشش گلخانه ای استفاده می کنم .