برو اول

با نگهداری این 8 گیاه در اتاق خواب ، بهتر بخوابید !

با نگهداری این 8 گیاه در اتاق خواب ، بهتر بخوابید !

گیاهان آپارتمانی هوا را فیلتر کرده ، خانه شما را پر از اکسیژن می کنند و در عین حال رنگ و بوی خاصی هم به فضای اتاق شما می دهند .انتخاب یک گیاه مناسب و قرار دادن آن در اتاق خواب  می تواند خواب راحتی را هم برای شما به ارمغان بیاورد .
اینجا به 8 گیاه که می توانند این وظیفه را به عهده بگیرند اشاره می کنیم : 

یاسمن 

یک مطالعه  انجام شده در دانشگاه ویلینگ اثرات مثبت این گیاه را به عنوان کمک کننده طبیعی به خواب ثابت کرده است .اثرات مثبتی از قبیل ، بالا رفتن کیفیت خواب یک نفر ، کاهش اضطراب و داشتن حال خوب هنگام بیداری از این قرارند .این گیاه همچنین با زیبایی خاص خود اتاق شما جلوه خاصی می بخشد .این گیاه همیشه گل نمی دهد و به نسبت دیگر گیاهان خانگی نگهداری از آن آسانتر است و همچنین عطر فوق العاده ای دارد .
اسطوخودوس 

اسطوخودوس یکی از گیاهان دارویی طبیعی کشف شده توسط انسان برای بسیاری از بیماریهاست . ازاسانس این گیاه در تهیه صابون ها ، لباس ها و شامپوها استفاده می شود . این گیاه یک ماده پاک کننده قوی است و در ضمن با بی خوابی و اضطراب هم مبارزه می کند . تحقیقات نشان داده است که تنفس عطر این گیاه تاثیرات آرام بخش و تسکین کننده دارد .

گاردنیا

گاردنیا خاصیت بهبود خواب دارد . یک مطالعه در آلمان نشان می دهد این گیاه روی موش ها اثری شبیه به والیوم دارد . موش هایی که درمجاورت این گیاه نگه داری می شدند آرام تر بوده و کمتر به فعالیت پرداختند . در نتیجه احتمال دارد که این گیاه اثرات مشابهی را روی انسان ها داشته باشد .

سانسوریا

سانسوریا (گیاه مار) ، که به گیاه زبان مادر شوهر هم معروف است خاصیت پاکسازی هوا و اکسیژن سازی برای فضا را دارا می باشد . نیاز به توجه و مراقبت زیاد ندارد و نگهداری آن در اتاق خواب بسیار مناسب است .این گیاه هم یکی از 12 گیاهیست که ناسا به عنوان پاک کننده آلاینده ها در خانه معرفی کرده است .

آلئوورا

یکی از گیاهان درمانی طبیعت است که خاصیت ضدالتهابی و درمانی برای زخم ها و سوختگی دارد .همچنین می تواند سموم بدن را بزداید . این گیاه مواد شیمیایی موجود در شوینده ها را از بین می برد و در نتیجه هوای اتاق خواب و کل خانه را پاک سازی می کند .اگر آلاینده های شیمیایی در خانه شما زیاد باشند ، برگ های گیاه قهوه ای می شوند ، در نتیجه شما از شدت آلودگی هوا خبردار می شوید .

پیچک انگلیسی یا عشقه 

این گیاه هم توسط ناسا به عنوان گیاه شماره یک تمیزکننده هوا معرفی شده است . زیرا قادر است که فرمالدئید ( یک آلاینده شیمیایی ) را جذب کند . نگهداری این گیاه در آب و هوای معتدل بسیار آسان است .پس این گیاه هم گزینه مناسبی برای اتاق خواب های شماست .

 دراسینای پرچمی 

برای پر کردن فضاهای خالی بسیار مناسب است .می تواند سموم را از بین ببرد. این گیاه جهت رشد بهتر به نور زیاد نیاز دارد .

پوتوس ( طلایی )

 این گیاه هم از گیاهان پیشنهادی در لیست ناسا است .نور زیاد می خواهد و علاوه برزیبایی خواب شما را هم افزایش می دهد .