برو اول

در آشپزخانه زنجبیل بکاریم !

در آشپزخانه زنجبیل بکاریم !

زنجبیل یا زنجفیل جز اون دسته از گیاهاست که از زمان های بسیار دور در درمان و آشپزی در بسیاری از نقاط دنیا استفاده می شده و در سال های اخیر تو ایران هم به صورت تازه در دسترسه و داره جاشو تو آشپزخونه ما هم باز می کنه . منم که عاشق طعم تند و عطر زنجبیلم و اونو تو کیک ، تو مرغ ، تو شیرینی ، تو چایی و هر چیزی که بتونم می ریزم .

و اما سبز کردن زنجفیل به چه دردی می خوری .شما با سبز کردن این گیاه تو آشپزخونه نه تنها یه گلدون زیبا و سبز خواهید داشت بلکه می تونید بعد از هفت تا هشت ماه زنجفیل خودتون رو هم برداشت کنید .بله کاملا جدی ام ...

اگه بتونید یه زنجفیلی بخرید که تو جای مرطوب بوده و یه جاهایش در حال سبز شدنه یا ریزوم های کوچیک روش داره که خیلی خوبه .اگر نه تکه ای از زنجفیل را چند روزی کنار سینک ظرفشویی بزارید تا کم کم سبز بشه .وقتی ریزوم های کوچیک روش دیدید ته یک فنجون کمی آب بریزید و تکه زنجفیل را توی اون بگذارید .

هر روز آب رو عوض کنید .تا جوونه را ببینید .بعد اون رو داخل گلدون بکارید . سعی کنید خاک خیلی با کیفیت از گلخونه تهیه کنید . گلدون رو تو آشپزخونه تو سایه نگه دارید .زنجفیل گیاهیست که جای گرم و تاریک دوست داره و از اونجاییکه اکثر آشپزخونه ها نورکافی ندارن جای مناسبی برای پرورش این گیاه هستند . من گیاه را تو گلدون کاشتم .چند ماه بعد موقع برداشت محصول  حتما باز نتیجه رو براتون می نویسم .پس با دست سبز همراه باشید .