برو اول

خرافاتی در مورد خواب کودک که والدین باید بدانند .

خرافاتی در مورد خواب کودک که والدین باید بدانند .

خرافاتی در مورد خواب کودک که والدین باید بدانند .

پدر بزرگ و مادر بزرگ  ، دوستان و جامعه همه و همه در مورد خواب کودک و تربیت آن نظراتی دارند ولی از کجا بدانیم کدام یک درست تر است.  ما با کمک دکتر اندرود و کتاب " حقایق کودک " حقایق را ا زخرافات جدا می کنیم .

حالت خواب کودک

خرافات : بهتر است کودک به پهلو خوابانده شود .

واقعیت : برای کاهش سندرم مرگ ناگهانی نوزاد در خواب بهتر است نوزادان را به پشت بخوابانیم نه به پهلو یا روی شکم .

دکتر ادسمان می گوید : بعضی نوزادان وقتی به پلو خوابانده می شوند روی شکم قل می خورند و قرار گرفتن صورت آنها روی بالش باعث خفگی می شود .متاسفانه هنوز هم شاهد توصیه بعضی پزشکان در مورد خواباندن به پهلو هستیم .

کنترل خواب

خرافات : شما قادر هستید که زمان و مدت خواب نوزاد را کنترل کنید .

واقعیت : کودکان تازه متولد شده وقتی آماده باشند می خوابند و زمانی که گرسنه باشند ،پوشکشان کثیف باشد ، یا دل درد داشته باشند و یا به دلایل دیگر بیدار می شوند .

دکتر ادسمان می گوید : کلمه کلیدی نوزاد تازه متولد شده است .بسیاری از والدین در تلاشند تا برنامه ای برای آنها تنظیم کنند در حالیکه والدین فقط باید نیازهای نوزاد را پاسخ دهند.

واقعیت های قنداق کردن

خرافات : قنداق کردن یک روش غلط و قدیمی برای آرام کردن کودک است .

واقعیت : اگر قنداق کردن به شکل درست انجام گیرد می تواند بسیار موثر و آرام بخش باشد.

دکتر ادسمان می گوید :قنداق کردن یک تکنیک مفید برای آرام کردن کودک است .بسیاری از والدین نگران گرم شدن نوزاد و یا حالت های قرار گرفتن نوزاد در قنداق هستند .حالت درست قنداق کردن خیلی مهم است پس از یک متخصص کمک بگیرید .

صدای خرو پف : کودکی که با صدا می خوابد .

خرافات : صدای خرو پف در صندلی کودک و کالسکه چیز مهمی نیست .

واقعیت : این مسئله خیلی مهم است .

دکتر ادسمان می گوید : بچه ها در جاهای مختلف  خیلی راحت به خواب میروند  .اگر کودکی در جایی به غیر از تختش خواب رفت نیازی نیست که او را جابجا کنیم .ولی به یاد داشته باشید هرچند شما مراقبان خوبی برای کودکتان هستید ولی گهواره ها  ، کریر ها و دیگر وسایل تزیینی برای سلامتی کودک یک ریسک محسوب می شوند .ممکن است حالت خواب کودک واقعا برای سلامتی او مضر باشد .